ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) למתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון ואמר כי "במבצע שומר חומות שינינו את המשוואה מול חמאס, החזרנו אותו עשור לאחור. מאז לא ירה רקטה אחת לעבר ישראל. במבצע מגן וחץ שינינו את המשוואה מול הג'יהאד. בשבוע שעבר שינינו את המשוואה מול המחבלים ביהודה ושומרון".

גורמים מדיניים במתקפה על בן גביר: "לא הפנים עדיין את המעבר מתגרן לשר בכיר"
גורמים במערכת הביטחון נגד הממשלה: "גורמת להעלים עין מהפרות החוק"

"מאפשרים לצה"ל את כל הכלים שעומדים לרשותנו, נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון שעושים עבודה מצוינת. התגובה ההולמת לטרור: להעמיק את שורשינו בארצנו. מחסלים מחבלים במספר שיא ובונים בהיקף רחב. אמירות שקוראות לכבוש שטחים אינן מקובלות, הן מערערות את הסדר ביו"ש. לא רק שלא נגבה, נפעל נגדן. האמירות האלו פוגעות במפעל ההתיישבות. הן פוגעות באינטרסים הלאומיים של ישראל והן חייבות להיפסק מייד", הוסיף.

בתגובה, השיב בן גביר: "מעריך ואוהב את רה"מ, אבל בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביו"ש, אלא בסלחנות למתפרעים ברמת הגולן והעדר אכיפה ברהט-אני נגד אכיפה סלקטיבית. ממשלת ימין חייבת לממש את חזונה, התיישבות בשטחי יו"ש לצד אפס סובלנות כלפי מי שמאיים שאם לא נעתר לבקשותיו תהיה מלחמה, אסור לישראל להתקפל".

בן גביר לנתניהו: "בעיית המשילות לא מתחילה במתיישבים ביו"ש" (צילום : לשכת בן גביר)

דבריו של נתניהו כוונו ככל הנראה לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שקרא ביום שישי האחרון לתושבי השומרון "לרוץ אל הגבעות". "עמדתי ידועה. אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט אבל אני רוצה הרבה יותר מהישוב כאן, צריך שיהיה כאן ישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו. צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל לישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים. כי בסופו של דבר רק ככה אנחנו נאחוז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים ומעל הכל נמלא את השליחות הגדולה שלנו. ארץ ישראל לעם ישראל, אנחנו מגבים אתכם רוצו לגבעות, תתיישבו", אמר בן גביר.

איתמר בן גביר (צילום: רועי חדי)
איתמר בן גביר (צילום: רועי חדי)

בהמשך, התייחס גם לסוגיית יוקר המחייה: "נסלק את החסמים למוצרים שעברו תקינה אירופית. מה שטוב לאירופה טוב לישראל, המשמעות: מותגים חדשים מאירופה במחיר של אירופה. מחירים הרבה יותר זולים ויוצר לחץ על המחירים בארץ. עושים טיפול שורש בבירוקרטיה, לא פלסטר, לא אקמול אלא טיפול שורש".