המחאה נגד הרפורמה המשפטית: קבוצת מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעה הבוקר (שלישי) אל פתח ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין, זאת על רקע ניסיון הקואליציה להעביר את החקיקה שתצמצם את עילת הסבירות.   

היועמ"שית נגד צמצום עילת הסבירות: "הממשלה תוכל לעשות בכך שימוש רע לצרכים פוליטיים"
החקיקה נמשכת: ועדת החוקה תדון בצמצום עילת הסבירות

כמחאה על "שיטת הסלאמי" לטענת המפגינים, מוצג במקום "מיצג נקניק הדיקטטורה מבית מעדניית לוין", וכן שלטי "יריב מר של ישראל". מטעם מחאת המילואימניקים  אחים לנשק, נמסר: ״היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידיו". 

מחאה מול ביתו של יריב לוין  (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)
מחאה מול ביתו של יריב לוין (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

לאחר שהמפגינים חסמו את הכביש לצד ביתו של לוין, התבצעו מספר מעצרים במקום, כמו גם עימותים בין המפגינים לשוטרים. בסך הכל נעצרו במקום שישה מפגינים. מטעם המוחים נמסר בתגובה: ״ההתנהלות המשטרתית של אתמול והיום היא תוצאה של פעילות השולטים במדינה ראש הממשלה בפועל לוין ושותפיו לחטיפת המדינה סמוטריץ ובן גביר. הם חטפו מדינה שלמה. אנחנו נשחרר אותה״.

מפגינים מתעמתים עם השוטרים מול ביתו של השר לוין (צילום: מטה המאבק)
מפגינים מתעמתים עם השוטרים מול ביתו של השר לוין (צילום: מטה המאבק)

כזכור, דיון נוסף בסוגית צמצום עילת הסבירות התקיים אמש בכנסת. המשנה ליועמ"שית שנשא דברים, התנגד בתוקף למהלך: "איננו מבקשים להתעלם מהקשיים הטמונים ביישומה של עילת הסבירות לאורך השנים. אולם קושי ביישומה של העילה והזהירות הנדרשת בה, אינם מצדיקים את ביטולה". 

מחאה מול ביתו של יריב לוין. באדיבות מחאת המילואימניקים אחים לנשק

הפגנה מול ביתו של יריב לוין  (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)
הפגנה מול ביתו של יריב לוין (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

עוד הוסיף: "הביטול של עילת הסבירות הוא אמצעי קיצוני ביותר. אילו ההצעה היתה מבקשת לטפל באופן אמיתי במורכבויות של עילת הסבירות היא היתה עושה זאת באמצעות המשפט המנהלי ולא באמצעות חוק יסוד השפיטה. תכלית ההצעה היא יצירת חור שחור נורמטיבי ועמדתנו היא שזו פגיעה קשה בערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית. ביטול עילת הסבירות יפגע ביכולת של בית המשפט להגן על הפרט מפני החלטות שרירותיות".