תקיפת מפקד חטיבת בנימין אליאב אלבז, שהותקף אמש מילולית על ידי אזרחים ישראלים שנכחו בניחום משפחת הראל מסעוד, שנרצח בפיגוע בעלי שבוע שעבר, גררה תגובות רבות, ובקואליציה גינויי המקרה לא איחרו להגיע. בין אלו שגינו את האירוע, היו שר הביטחון יואב גלנט, ששוחח עם המפקד שתיאר את האירוע, שר החינוך קיש וח"כ דני דנון.

"רוצח": מח"ט בנימין הגיע לנחם את משפחתו של הראל מסעוד - וגורש על ידי ההמון 

"שוחחתי הלילה עם מפקד חטיבת בנימין אל״מ אליאב אלבז, בעקבות האלימות הנבזית שספג ביד בנימין", סיפר שר הביטחון גלנט. "אל״מ אלבז הוא קצין מצטיין, המקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ופועל לילות כימים להגנה על אזרחיה. פגיעה בחיילי וקציני צה״ל כמוה כפגיעה בדגל המדינה. לא נאפשר זאת, נמצה את הדין עם הפורעים", הוסיף.

זירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה למקרה כי "התקיפה והגידופים נגד מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שמפקד על הכוחות ששומרים על אזרחי ישראל הם חרפה ואני מגנה אותם בתוקף. לא נקבל ולא נכיל כל סוג של אלימות נגד קציני וחיילי צה"ל".

גם חבר הכנסת דני דנון הגיב על המקרה ואמר: "עם ישראל כולו עומד מאחורי קציני צה"ל ומפקדיו ומצדיע להם. החיילים והמפקדים שלנו מוסרים את נפשם להגנת האומה. הם לא קובעים מדיניות - אלא ממלאים אחר הוראות הדרג הנבחר. מי שגירש את מח״ט בנימין אל"מ אליאב אלבז היום מניחום האבלים ראוי לכל גינוי. אם יש ביקורת - הפנו אותה אלינו, נבחרי הציבור. השאירו את החיילים מחוץ לשיח הפוליטי".

כזכור, הנוכחים במקום קראו לעבר אלבז: "רוצח, אתה רצחת את מסעוד" ובעקבות הקריאות אלבז עזב את המקום. מצה"ל נמסר כי "האנשים במקום נהגו כלפיו באופן שאינו ראוי ואינו מכבד מדובר באירוע חריג ושאינו מתקבל על הדעת, כלפי מפקד שעושה לילות כימים להבטחת ביטחון התושבים".

שר החינוך יואב קיש גינה את תקיפת מח"ט בנימין גם כן, וכתב: "‏תקיפת מח"ט בנימין אליאב אלבז, שהגיע הערב לנחם את משפחתו של הראל מסעוד ז"ל הינה אירוע מביש וראוי לכל גנאי. קומץ קטן שבפגיעה במפקד פגעו בעם ישראל כולו. אנחנו בימים קשים וכואבים אבל אסור לנו לרגע לשכוח את מסירותם של מפקדי ולוחמי צה"ל. אחים אנחנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב למקרה ואמר: "אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך להטיח ביקורת, וודאי במקרה של מח"ט בצה"ל. אין שום מקום להתנהגות כזאת וקריאות כאלה נגד מפקדים בצה"ל".

כמו בקואליציה, גם באופוזיציה גינו את המקרה. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב: "אל״מ אליאב אלבז, אני מצדיע לך. כל עם ישראל מצדיעה לך. הקולות הקיצוניים הם מיעוט מסוכן ולא ניתן להם להרוס את ישראל היפה והטובה".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ גינה: ״אל"מ אליאב אלבז הוא קצין ומפקד עתיר זכויות שמקדיש את חייו לביטחון המדינה. הקריאות נגדו לא רק בזויות, הן מעידות על כשל ערכי ורוח גבית שמקבלים קיצוניים בימים אלו נגד כוחות הביטחון. המעשים וההתבטאויות שאנו רואים בימים האחרונים עלולים להיגמר באסון״.