חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) התראיינה היום (רביעי) בתוכניתם של ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM, והתייחסה לדבריו של מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך שהודה כי לא האמין שנתניהו לא יתפטר בגין כתבי האישום, וכן ולדיונים במשפט נתניהו.

בקואליציה תוקפים בחריפות את אלשיך: "הודה שניסה לבצע הפיכה שלטונית"
רה"מ לא יעיד במשפטו? "יש לנתניהו דרך להימלט ממאסר משמעותי"

"עם כל הכבוד לאלשיך שהרשו לי לבוז לו, המעשה שהוא עשה, על דרך החקירה, עולה ממילא לידי הפרת אמונים כי הפרת אמונים זה מעשה מרמה או מעשה הפוגע בציבור", אמרה גוטליב בפתח דבריה, "הוא עשה מעשה שפוגע בציבור. אלשיך בטח לא ייתן את הדין על זה כי מי שמחליט מה פוגע או לא זו יועמ"שית שחושבת לדוגמא שפייגלין ישב בכלא וזה בסדר. אבל אהוד ברק, שקורא למרי אזרחי ושימוש בעזרים כאלה ואחרים, כולל יאיר גולן, זה בסדר. יועץ משפטי זה מוסד, הוא מוסד ממוסדות המדינה, וכשהוא עושה איפה ואיפה, לא שיש לי איזה שהם ציפיות מגברת מיארה כי אין לה הבנה בדין הפלילי, אין לה שום ניסון והיא לא מתאימה". 

בנימין נתניהו, רוני אלשיך (צילום: אבשלום ששוני,ראובן קסטרו, וואלה!)
בנימין נתניהו, רוני אלשיך (צילום: אבשלום ששוני,ראובן קסטרו, וואלה!)

"אלשיך ששיקר אגב את עם ישראל ואמר שהוא מצוי בכל אות בחומר הראיות, רק ששכח שסנגורים בודקים את ההקלטות שומעים את החוקר אומר 'תן לנו את ביבי, תן לנו את ביבי', את זה הוא שכח", הוסיפה, "מה שעוד אלשיך שכח - אני אזכיר לכם שדינה זילבר, שלא חשודה באהדת נתניהו, שהייתה משנה ליועץ המשפטי לענייני ניגוד עניינים לגבי אירוע כתב האישום, העבירה חוות דעת למבקר המדינה ושם כתבה שגם בהינתן טענה של ניגוד עניינים בין נתניהו לבזק, הרי שנתניהו החזיק ערכי הדרג המקצועי, ולא דבק רבב במעשיו. אז שיתבייש לו אלשיך על זה שגרר את עם ישראל ברדיפה פוליטית כה מכוערת רק כי רצו להחליף שלטון".

לאחר מכן התייחסה לדיונים במשפט נתניהו ואמרה: "אני רוצה להזכיר לכולם שחוק המתנות לא נמצא בכתב האישום כי הוא מאפשר לעובדי ציבור לקבל מתנות מחברים. אז כמו שאמרו לנו חז"ל 'שונא מתנו יחייה', אבל קבלת מתנה מחבר כשחוק המתנות לא חל, אתה יכול להתווכח אבל מה לעשות, זה לא נמצא בכתב האישום. העבירה שמיוחסת לנתניהו בתיק 1000 זו הפרת אמונים ובואו תגידו לי איך זה שלדאוג לוויזה למילצ'ן, שדאג בין השאר לביטחון מדינת ישראל, איך לעשות לו ויזה עושה את זה מעשה של פגיעה באמון הציבור".

"אם הייתה התניה של נתינת המתנות עבור משהו, אנחנו היינו בכלל במסגרת עבירה אחרת", טענה גוטליב, "נתינת המתנות היא סיפור רקע, אנחנו בעבירת הפרת אמונים, יש עוד עבירות, לדוגמא בחוק העונשין כמו שימוש לרעה בכוח הסתרה, ולא ייחסו את זה לנתניהו. בעבירת הפרת האמונים חייבים להוכיח פגיעה, מעשה הפוגע בציבור. נתניהו, גם אם תהפוך את כל מעשיו, הדבר היחיד שהוא רואה לנגד עיניו זו טובת הציבור".

לסיום נשאלה חברת הכנסת מהליכוד מה יקרה במידה ונתניהו יורשע: "אני לא כמו אהרן ברק. אלשיך שקרן ורמאי שפגע קשות בציבור, שי ניצן עשה מעשה נבלה על ערך הגשת כתב אישום ממניעים זולים פוליטיים, תתעסקו בזה, תתעמקו בזה, תסתכלו בעיניים לציבור. זה צריך להרעיד את אמות הסיפים, צריך לדעת שהם עשו שימוש לרעה בכוח שלהם, לסחוט על דרך תחבול וחקירה זו עבירה של שלוש שנות מאסר".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM