היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, פרסם הבוקר (רביעי) התייחסות לדבריו מעוררי הסערה של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, שאמר כי "לא האמנו שנתניהו לא יתפטר, לקחנו בחשבון את התקדים עם אולמרט".

אלשיך מודה: "לא האמנו שנתניהו לא יתפטר, לקחנו בחשבון את התקדים עם אולמרט"

״דבריו של ידידי רוני אלשיך אינם משקפים את הליך קבלת ההחלטות בתביעה הכללית בקשר לתיקי האלפים. נושא המשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה מעולם לא עלה ולא יעלה על הדעת שיעלה במסגרת הדיונים לצורך קבלת ההחלטות בתיקי האלפים. הדבר היחיד שניצב לנגד עינינו היה האם יש ראיות להעמדה לדין של נתניהו והאם יש אינטרס ציבורי בכך", אמר מנדלבליט.

"לדעתי ולדעת כל גורמי התביעה אז הדבר איננו רלוונטי לחלוטין לצורך קבלת ההחלטה אז, וזו עמדתי גם היום. למען הדיוק יש לציין גם שאלשיך סיים את כהונתו כמפכ"ל לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום. בכל מקרה, למען הסר כל ספק, צוות קבלת ההחלטות בדיונים הרבים שהיו בפניי בנושא לא דן מעולם בנושא כהונתו של ראש הממשלה", הוסיף.

גם בפרקליטות פרסמו התנערות מהדברים: "בתגובה לפרסומים, מהפרקליטות נמסר כי כל אמירה כאילו בהחלטה על הגשת כתב אישום היו מעורבים שיקולים לא ענייניים, היא מופרכת. כתב האישום בתיקי האלפים הוגש לפי חומר הראיות ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד. מר אלשיך לא היה שותף לדיונים בהם הוחלט על הגשת כתב אישום".