לאחר שפרקליט המדינה לשעבר משה לדור מתח ביקורת במהלך סוף השבוע האחרון על השופטים בתיק 4,000, לאחר הפרסום הדרמטי בעניינם, ואמר כי "מדובר בתקלה חמורה וחסרת תקדים, אפשר להציג ולהציף קושי כזה במסגרת הדיון אחרי שהעדים נשמעו", יו״ר הקואליציה אופיר כץ פנה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בבקשה לגבות ולהגן על השופטים מפני התקפות, כפי שהגנה בעבר, במילותיה שצוטטו בפתח המכתב.

תיק 4,000: פרקליט המדינה לשעבר במתקפה על השופטים - "תקלה חסרת תקדים"

״מצופה שתצאי להגנת השופטים העוברים את המתקפה החריפה בשל החלטתם השיפוטית״, כתב. עוד הוסיף יו״ר הקואליציה: ״גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת אותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק״.

בתוך כך, במהלך סיור שקיימה השופטת חיות בבתי המשפט בדרום, הודתה הנשיאה לשופטי ועובדי המחוז, והביעה בפניהם את רגשי ההוקרה וההערכה שהיא רוחשת לעשייתם. הנשיאה חיזקה את ידי השופטים בציינה את שהיא שבה ומדגישה בכל הזדמנות כי ״שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה, במקצועיות וללא מורא״. הנשיאה בחרה, כדרכה, שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט.

כזכור, במהלך דבריו אמש, ציין לדור: "השופטים לכל היותר שמעו באופן אקראי שורה של עדים ויכלו להתרשם באופן זמני, כשהתמונה המלאה לא בפניהם. מה הם חשבו לעצמם שזה לא יתפרסם בתוך דקות?  זה היה ממש פיגוע, ככה לא מנהלים תיק, בטח לא תיק כל כך חשוב. הם נתנו ציבורית פסק דין בעצם שמחייב אותם. אני לא חושב שאפשר לזכות בתיק הזה", כך לטענתו.