בהמשך לפרסום הראשון ב"מעריב": כ-350 גמלאי שב"כ, בהם חמישה ראשי הארגון ו-18 ראשי אגפים לשעבר, חתמו על מכתב שנשלח הערב (ראשון) הקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתנצל על דברים שכתב נגד שב"כ בהקשר של רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בספרו "ביבי – סיפור חיי".

פרסום ראשון: המכתב החריף שמגבשים בכירי השב"כ לשעבר לנתניהו
איש תקשורת טוען: "משהו בהפעלה של אבישי רביב לא הגיוני"

כזכור, אתמול פורסם לראשונה ב"מעריב" על המכתב שמתגבש בקרב גמלאי שב"כ, המוחה נגד טענה העולה מספרו, לפיה שב"כ הוא זה שהדפיס את הכרזה בו נראה רבין במדי אס-אס.

"אמירתך בספר במילים '...אבסורד: הואשמתי בהסתה נגד ראש הממשלה באמצעות כרזה ביתית שהדפיס השב"כ הכפוף לראש הממשלה' היא בבחינת שקר גס של מי שיודע היטב שזהו שקר ועלילה", נכתב במכתב. "חומרה מיוחדת נובעת מכך שכן אין מדובר בדברים שנאמרים בלי ששקלת אותם: זהו ספר, מילה כתובה, שנמדדת על ידי הכותב. אתה!"

רבין במדי אס אס (צילום: פלאש 90)
רבין במדי אס אס (צילום: פלאש 90)

עוד ציינו במכתב כי יוצרי הכרזה – שני אחים שהיו קטינים בעת המעשה, נחקרו הודו והורשעו לפני שנים. לא נמצא קשר ביניהם לבין אבישי רביב, פרט למפגש מקרי עמו בדרך להפגנה בכיכר ציון כחודש לפני הרצח שבו לקח רביב מספר עותקים של הכרזה.

"נתניהו, פגעת בשם השב"כ, פגעת בלגיטימיות שלו, פגעת בביטחון ישראל", קראו וחתמו את המכתב. "אנו דורשים ממך לחזור בך מייד, בגלוי ובפומבי, מאמירתך כאילו שרות הביטחון הכללי עמד במכוון מאחורי ההסתה או קשור קשר כלשהו להכנת כרוז כנגד ראש ממשלת ישראל ז"ל, או תדרך את מי מסוכניו להסית איש ברעהו בישראל".