הבחירות לראשות המקומיות ממשיכות להתחמם לקראת יום הבוחר בסוף אוקטובר ובינתיים המפלגות מתחילות לגבש תמיכה מהמפלגה הארצית למועמדים המקומיים. ישנם רשויות בהם החליטו במפלגת הליכוד להסיר תמיכה בראשי ערים מכהנים ולעבור לפנים חדשות. סקר של מכון הסקרים דיירקט פולס שנערך על ידי הליכוד קובע למשל בעיר רחובות כי - מתן דיל מנצח בסיבוב ראשון בעיר רחובות עם 42%, אחריו זהר בלום עם %21, רחמים מלול ראש העיר המכהן ל-17% בלבד ויניב מרקוביץ מקבל רק 7%.

בקרב ראש בראש, מתן דיל מביס את רחמים מלול בתוצאה - 64% למתן דיל ורק 19% לרחמים מלול. במידה ולא תושג הכרעה בסיבוב ראשון המועמד המוביל לעלות לסיבוב שני הוא מתן דיל עם  77%. זהר בלום עם 55% ורחמים מלול עם 38%. בשאלת ההתאמה לראשות העיר מתן דיל זוכה ל60% בעוד מלול המכהן משנת 2009 זוכה רק ל33%. דיל הוא כיום יו"ר האופוזיציה. בימים האחרונים כאמור הוועדה המוניציפלית של הליכוד עורכת סקרים ברחבי הארץ כדי לבחון את המתמודדים השונים. 

בעקבות תוצאות הסקר מפלגת הליכוד הודיעה לרחמים מלול שלא תתמוך בו לראשות העיר בהמשך לכך מפלגת הליכוד החליטה לתמוך בבחירות הקרובות במתן דיל שעומד בראש רשימה עצמאית. ולא רק ברחובות אפשרות מממשית למהפך, בקרב על ראשות העיר טירת כרמל  נראה כי מתקרבים  לעבר הכרעה.

סקר של מכון הסקרים דיירקט פולס, שנערך ע"י הליכוד מגלה כי מחצית מתושבי טירת כרמל מאמינים כי אלי כהן מתאים לכהן כראש העיר הבא של טירת כרמל. לעומת זאת, כ-80% מהתושבים אינם רואים בראש העיר הנוכחי, אריה טל, מתאים יותר לתפקיד מפלגת הליכוד, אשר רואה בטירת כרמל מעוז ליכודי וזיכתה את הממשלה ב-70% תמיכה בבחירות האחרונות, החליטה בעקבות הסקר להעביר את תמיכתה מראש העירייה אריה טל, לראש העיר הבא ע"פ הסקר, אלי כהן.

אלי כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
אלי כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

באשדוד בשונה מרחובות וטירת הכרמל התפרסמה אתמול החלטה ובה למרות לחצים יחיאל לסרי צפוי לזכות בתמיכת הליכוד גם בסבב הבחירות הנוכחי וזאת כאשר מולו ניצבים מועמדים רבים וביניהם היועץ האסטרגי ברק סרי המקורב מאוד ליו"ר ש"ס אריה דרעי משותפיו הקרובים ביותר של בנימין נתניהו ראש הממשלה ויו"ר הליכוד. 

משה כהן יועץ אסטרטגי עימו שוחחנו אמר: "הסקרים הם נושא מורכב יש המון דרכים כיצד לנתח ותם, וגם במידה ועושים סקר מהימן הוא מראה מצב נתון בחתך נתון, ולכן לא תמיד כמו שאמרו פעם מתבשמים מהם אך לא שותים אותם  סקרים כמו בושם אפשר להריח אסור לשתות אמר שמעון פרס  ומה בכל זאת סקר נותן? , הוא נותן מגמה נקודתית של מועמד כלומר אם הוא מתחזק ציבורית או נחלש, איזורי חוזק או איזורים שהוא צריך לעבוד עליהם בכך למעשה יכולות המפלגות לגבש החלטה מושכלת ולבחור בבעל הסיכויים הרב ביותר לטעמם".

אודי טנא יועץ אסטרטגי הוסיף אף הוא: "סקרים הם כלי שרבים עושים בו שימוש אך כוחם הוא מוגבל. כמי שעורך קמפיינים פוליטיים ארציים ומקומיים אני משתמש בהם כדי לבחון מגמות אך לא לנבא תוצאות. , אך מאז ועד היום הסקרים השתנו מהקצה אל הקצה.  ההוכחה הטובה ביותר היא שאם וכאשר רוצים להצליח בסקר האמיתי שהוא יום הבחירות, יש לחרוש את השטח באמת. רק כך הסקר יוכל להתכתב עם מציאות הניצחון של המועמדים".