חוק הרשויות המקומיות ('חוק טבריה') אושר סופית בכנסת. סוגיית החוק עוררה לאחרונה סערה רבה, בצל ההקשר למקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי,  בועז יוסף, משום שהחוק מאפשר לו לרוץ לראשות עיריית טבריה. יוסי מזרחי דן על כך היום (חמישי) ב־104.5fm עם רון קובי, לשעבר ראש עיריית טבריה ומועמד לרשות העיר, אשר הגיב לדברים.

"לפעמים האמת יוצאת לי": ואטורי חשף את המטרה האמיתית של "חוק טבריה"?

לדבריו, "בני העיר צריכים להבין איך סניף הליכוד בטבריה נמכר לאריה דרעי ולחרדים. עשו פה מעשה שגרם לכדור שלג שמתגלגל עד הכנסת ואריה דרעי מרחף מלמעלה. הם חושבים לתת לליכודניקים סטירה ולשלוח הביתה את המועמדים שלהם ולהביא את נציגי ש"ס שישתלטו על העיר. היום יש בטבריה גוש דרעי שמניע מהלך - לוקח חבר'ה צעירים ועובד עליהם בעיניים. הם לא מסוגלים להגיד לציבור שיסגרו בשבת כי הם עם ש"ס - זו רמייה".    

לשיחתם הצטרף חבר הכנסת מטעם הליכוד, עמית הלוי, אשר חוקק את החוק המדובר והגיב לביקורות הקשות: "תפקידי הוא לאפשר מקסימום זכות בחירה לתושבים - נעשו הרבה מאוד תיקונים, ככה זה במדיניות ציבורית. אין בחוק הזה שום דבר פרסונלי. כל מי שתושבי טבריה יבחרו בו - יבורך, ככה זה בדמוקרטיה".

לסיום, קובי תקף את הלוי וזעם: "כשאתם רוצים, אתם נגד הדמוקרטיה ומדיחים ראש עיר. כשאתם רוצים, אתם שמים פקיד ממנו - אין לכם סיסטמטיות, אין לכם עקביות. יצא המרצע מן השק. עשית טעות וליכודניקים לא יסלחו לך בקלפי, אתה תראה שפריימריז ימחקו אותך מהמפלגה. אני לא שם אותך כשומר בכניסה לעיריית טבריה, בטח שלא בכנסת. הבעיה היא שאתה לא דמוקרט, אלא אנטי דמוקרט. מכרת את הליכוד לדרעי".