הרפורמה במערכת המשפט: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא היום (חמישי) לחזרה לדיונים בבית הנשיא על הרפורמה במערכת המשפט. "שוחחתי עם נשיא המדינה ואמרתי שאם החקיקה החד צדדית תיעצר, יש לחדש את ההידברות", אמר במסיבת עיתונאים. "זה הפיתרון היחיד להסדרת החקיקה".

"אנשים מבינים שהכיוון הוא לתהום, ולכן יוצאים להפגין באופן ספונטני"
צייץ על הנהג הדורס בהפגנה "אדם נורמטיבי" - בצלאל סמוטריץ' סימן "לייק"

גנץ ביקר בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו מכיר היטב את המורשת והעבר שלנו, הוא יודע עד כמה חשובה לכידות העם הזה, הוא מכיר את האתגרים ובוחר בהפיכה מסוכנת", אמר. "הוא מתעלם מהעבר, ומסכן את העתיד. הוא רואה שהאלימות גוברת - אקדחים נשלפים, ניסיונות לדרוס מפגינים, מתח שהולך וגובר בתוכנו – וממשיך בנתיב המסוכן, שעלול להביא אותנו להתנגשות וחלילה למלחמת אחים בתוכנו. הוא אפילו לא מגנה את האלימות. כשאנשים חלילה ידממו ברחובות, האחריות תהיה קודם כל שלו".

לאחר מכן פנה יו"ר המחנה הממלכתי לציבור המפגינים: "מצד אחד, ישנו שלטון דורסני וקיצוני. שלטון שחלקים ממנו, מבקשים לנצל את הכוח הפוליטי שלהם כדי לשנות את כללי המשחק ואופייה של מדינת ישראל. שלטון שקורץ לאלימות ולא מגנה אותה", אמר. "מהצד השני, יש מחאה חשובה, שרובה המוחלט מורכבת מאוהבי הארץ הזו, מכל גווני החברה הישראלית, שרוצים להשמיע את קולם. בייחוד בימים האלו המחאה – היא צו השעה".

"לצד זאת, אני מדגיש את חשיבות השמירה על החוק והנחיות המשטרה. בלי אבל ובלי אולי", המשיך. "אנחנו נאבקים למען שלטון החוק – וחייבים לכבד אותו. אני מבקש לפנות לכל אזרחי ישראל - עלינו לקחת אחריות, בין אם אתם תומכי הממשלה או מתנגדיה, חובה על כולנו להימנע מאלימות ולזכור, שיש גם כאלו שחושבים אחרת. לזכור שבסופו של יום עלינו לחיות פה ביחד, שבט לצד שבט, שבט עם שבט. שגם אחדות ישראל היא ערך עליון. שהמטרה היא לא ניצחון במלחמת אחים, אלא מניעתה".

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה לדבריו של גנץ: "חבל שבני גנץ לא נענה לקריאות ראשי הקואליציה שקראו לו במשך חודשים להגיעה להסכמות. במקום זאת, הוא מרח את הזמן ונשבר תחת לחץ איומי ראשי המחאה וברח מהבנות שכמעט הבשילו להסכמות, ונטש את השיחות בבית הנשיא.  לא מאמינים לבני גנץ. הוא שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות כלשהן. כל מטרתו היא לבזבז עוד זמן".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לגנץ בחשבון הטוויטר שלו: "חאלס לקריאות על פייק הידברות. האחריות הלאומית של האופוזיציה מחייבת התייצבות ברורה נגד ממשלת ההלכה המשיחית ונגד החקיקה הדורסנית שמובילה אותנו לכיוון משטרים אפלים. זה פשוט לא אחראי להפוך את האופוזיציה לעלה תאנה לאותם צעדים של הממשלה. זה לא אחראי לתת לגיטמציה לסעיפי חקיקה כאלו ואחרים כאשר הם מהווים טלאי על טלאי. מה שנחוץ היום זו דרישה ברורה לכינון חוקה שתכלול הפרדה בין דת ומדינה. בלי לחכות לממשלה, יש להקים פורום משותף למפלגות האופוזיציה הציוניות לגיבוש החוקה לקראת החלפת השלטון בבחירות הבאות".