הרפורמה במערכת המשפט: הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות תעלה היום (שני) לקריאה ראשונה בכנסת. זאת לאחר שאושרה בוועדת החוקה בשבוע שעבר, בתום דיון סוער.

השיחות בבית הנשיא יחודשו? הרצוג קרא "לשוב ולדבר" - וכך השיב גנץ 
על רקע הקריאות לחרם על קבוצת ביג: ההייטקיסטים נכנסו לתמונה

הנשיא יצחק הרצוג קרא אתמול לחזרה לדיונים בבית הנשיא והגעה להסכמות נרחבות. "ההסכמות הן בנות השגה, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות, אבל אף אחד מהצדדים לא מוכן לשבת ולדבר", אמר. "זו החמצה בקנה מידה היסטורי. אני שואל את נציגינו בממשלה ובכנסת: זה שווה את זה? זה באמת שווה את זה? המספרים, הנתונים, הסקרים והדיונים – משקפים צורך ציבורי אמיתי וגדול בהידברות והסכמה. זה ברור כשמש".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, צייץ בעקבות דברי הרצוג: "חייבים לחזור להידברות, חייבים לעצור את החקיקה החד צדדית והקרע בעם".

בתוך כך, קבוצת ביג מרכזי קניות הודיעה אתמול בבוקר כי במידה והחוק לביטול עילת הסבירות, במתכונתו הנוכחית, יאושר בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב בכנסת, כל המתחמים של הרשת יושבתו ביום שלישי. התגובות והביקורות להודעה הדרמטית של קבוצת המתחמים לא איחרו, ביניהן תקפו מספר חברי כנסת את הרשת.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לחרם על הרשת, ולאחר מכן קרא מטה הצרכנות הליברלי ל-55 אלף חבריו ללכת ולרכוש במרכזי ביג השונים.

בין פעילי בהימין, הופצו כרזות על חרם על מרכזי ביג בעקבות הודעתם. באחת מן הכרזות נכתב: "BIG טעות. מהיום מפסיקים לקנות בביג סיימנו להיות נחמדים. מי שלא מכבד אותנו - לא נכבד אותו. הדמוקרטיה - לא תכנית כבקשתך".

מנגד, בהמשך להודעת מרכזי הקניות, עשרות חברות הייטק וסטארטאפים הודיעו כי יעבירו את תקציב רכישת המוצרים שלהם לחנויות הפועלות במתחמי חברת ביג. במחאת הייטק מסרו כי "כידוע להייטק יש כוח קניה ענק בין לחברות ובין לעובדים ומשפחותיהם, והפנייתו לחיזוק ביג היא מטרה חשובה מאין כמותה. אנחנו קוראים לעוד עסקים לגלות אומץ כמו ביג ולציבור להעניק גב לחברות שמתייצבות מול האיום על הדמוקרטיה. בנוסף, לא נקנה בחברות שיתבעו את ביג בשל האומץ שהפגינה".

בין החברות וקרנות ההון סיכון שהודיעו שיצטרפו ליוזמה: וויז, וויקס, קומרה קפיטל, טייטו קאר, צ'ק, סרנוס איי.אי, inx, נטורל אינטלגנס, ביזאבו, NFX של גיגי לוי וייס, סקאי, דיסראפטיב ועוד.