כשבוע לאחר שאושפז בבית החולים תל השומר הודו הבוקר (ראשון) הרופאים שטיפלו בו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אושפז בעקבות הפרעה לבבית שהתגלתה בבדיקת אק"ג. בשבוע שעבר, כזכור, לא ציינו הרופאים או אנשי נתניהו את האירוע הלבבי וטענו כי הובהל לבית החולים בשל התייבשות.

רגע לפני ההצבעות בכנסת: נתניהו עבר השתלת קוצב לב, לוין מילא את מקום ראש הממשלה
למרות שהבדיקות יצאו תקינות: למה נתניהו יצא מבית החולים עם מכשיר לאבחון הפרעות לב?

בריאיון לתוכנית הבוקר של ניב רסקין ב"קשת" אמרו פרופ' רועי בינרט ופרופ' איל נוף: "בשבוע שעבר הייתה הפרעה באק"ג. בעקבות ההפרעה הוא עבר בדיקה פולשנית, שלא הצדיקה קוצב אבל כנהוג במקרים כאלה הושתל מנטר תת עורי". לדבריהם, במידה ולא היה את אותו המנטר - לא היו ניתן לאתר את האירוע של הפסקת הדופק אמש וראש הממשלה יכל היה להיות ב"סכנה".

עוד הוסיפו כי "אתמול המנטר התריע והראה שיש חסם חולף של מערכת של הלב, והוא הובא בדחיפות להשתלה של קוצב. ההפרעה הייתה מספר שניות בלבד, אם ההפרעה לא הייתה חולפת וקצב הלב לא היה מתאושש היינו מגיעים לקצב לב איטי עד כדי אובדן הכרה וחלילה דום לב".

הלילה כאמור, עבר ראש הממשלה נתניהו הליך להשתלת קוצב לב בבית החולים שיבא תל השומר בהצלחה. מלשכתו נמסר כי ההליך הרפואי בוצע תחת טשטוש ובמהלכו שר המשפטים וסגן רה״מ יריב לוין ימלא את מקומו. על פי לשכתו, הוא חש בטוב ויישאר בבי"ח להשגחה. שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם נתניהו לאחר ביצוע ההליך הרפואי.

בהודעה מצולמת עדכן נתניהו ומסר: "לפני שבוע שמו לי מכשיר לניטור, המכשיר הזה צפצף ואמר שאני צריך לקבל קוצב לב עוד הלילה. אני מרגיש מצוין, אבל אני מקשיב לרופאים שלי. הניסיונות להגיע להסכמה רחבה נמשכים גם כעת, בכל מקרה הרופאים אומרים שאהיה חופשי מחר בשעות הצהריים ואוכל להגיע לכנסת להצבעה".