היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה פתחה לאחרונה בחקירה כנגד משה סויסה – מועמדו של השר לפיתוח אזורי דוד אמסלם לשמש כמנכ"ל משרדו וזאת בחשד לניסיון לקבלת דבר במרמה. הפרטים נחשפו לראשונה בכאן רשת ב'. 

אמסלם תחת מתקפה: "בוטות קיצונית והתנהלות לא ראויה"
אמסלם תקף: "היועמ"שית - האדם המסוכן בישראל"; גנץ השיב: "הסתה והתרת דם"

סויסה, כך עולה החשד, העביר לנציבות המדינה לצורך קידום עניינו למשרת מנכ"ל המשרד לפיתוח אזורי כביכול,  פרטים לא מדויקים וחסרים בנוגע לעברו המשמעתי והעלים מהדיווח הרשעות משמעתיות והחלטות שהתקבלו בעניינו בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים אחרים בשירותי כבאות והצלה , עת היה מועמד לכהן כנציב שירותי כב"ה.

בעוד שהשר אמסלם עושה מאמצים בדרך לקדם את מינויו של מקורבו, המשנה ליועמ"ש עו"ד גיל לימון, משך את הבלם הראשון שעה שהחל בבדיקת הנתונים שהובאו לפתחו.

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד בהרב מיארה הצטרפה לעמדתו ולפני מספר שבועות אישרה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד סויסה, שנראה עתה כי סיכויו להתמנות לתפקיד הבכיר קלושים עד כדי לא קיימים. 

מסתבר כי בעת שהתמודד על תפקיד נציב שירותי כבאות והצלה העלים סויסה , במסגרת המסמכים שהעביר לוועדת המכרזים פרטים מעברו המשמעתי ובעקבות כך נפסלה מועמדותו ונפתח נגדו הליך משמעתי שהוביל להחלטות קשות ובהן. "הנאשם כשל כשלון ערכי חרוץ עת לא גילה את עברו המשמעתי שעה שהתמודד על שתי משרות בכירות ביותר ברשות הכבאות... הפסול שדבק במעשי הנאשם הוא ערכי ושורשי, ופגיעתו בטוהר המידות בשירות הציבורי קשה".

מעלליו של סויסה לא הסתכמו בכך, שכן לפני כשלוש שנים הורשע במסגרת הסדר טיעון בקבלת תרומה אסורה תוך ניצול מרות וזאת לצורך מימון ייצוגו המשפטי.

את הפרטים הללו שהעלים מנציבות המדינה, עשה סויסה ביודעין ועל כן סבורה היועמ"שית לממשלה עו"ד בהרב מיארה כי סויסה ניסה לקבל דבר במרמה.

נוכח העמדה האמורה אישרה היועמ"שית לממשלה לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד סויסה וזאת הועברה לטיפול היאח"ה בלהב 433 במשטרה.