58% מהישראלים חוששים ממלחמת אחים של ממש. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי מכון "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר. מהסקר עולה עוד כי רק 38% מהישראלים אינם חוששים ממלחמת אחים של ממש, ו־4% נוספים אינם יודעים. מהפילוח עולה כי החשש הגדול ביותר מהגעה למלחמת אחים הוא בקרב מצביעי האופוזיציה (76%), לעומת 55% ממי שהצביעו למפלגות הקואליציה הנוכחית, שאינם חוששים שהדברים יגיעו לידי כך.

השר בן גביר טוען: "מח"ש מנסה להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ"
הסיפור שלא סופר: כך עצר לוין את נתניהו וגלנט בדקה ה-90

בתשובה לשאלה נוספת: לאחר שעבר השבוע החוק בעניין עילת הסבירות, באיזו מידה אתם חוששים שצה"ל יגיע למצב של חוסר כשירות? 49% הביעו חשש מפגיעה, לעומת 45% שסברו שלא תהיה פגיעה.

אנשי מילואים מודיעים על הפסקת התנדבות (צילום: אבשלום ששוני)

לשאלה: האם בעקבות החקיקה והשסע בחברה הישראלית אתם שוקלים לעזוב את הארץ? התשובות היו: אני כבר עושה צעדים מעשיים בכיוון הזה – 4%, 22% נוספים השיבו: חושב על כך, אבל עדיין לא עשיתי דבר מעשי (36% ממצביעי האופוזיציה, לעומת 7% בלבד ממצביעי הקואליציה), והרוב הגדול של המשיבים – 68% - השיבו שאינם שוקלים לעזוב את הארץ.

לשאלה נוספת: מה לדעתכם נכון לעשות כעת בכל הקשור לשינויים שמבקשת הממשלה לעשות במערכת המשפט? התשובות היו: לקדם את החקיקה באופן חד־צדדי – 22% (2% ממצביעי האופוזיציה לעומת 43% ממצביעי הקואליציה), לקדם את החקיקה רק בהידברות - 29% (24% ממצביעי האופוזיציה ו־38% ממצביעי הקואליציה), ו־36% השיבו שיש לעצור את החקיקה מיד (67% ממצביעי האופוזיציה לעומת 5% ממצביעי האופוזיציה).

עוד עולה מסקר "מעריב" כי בעקבות האירועים הדרמטיים שהתרחשו השבוע, המחנה הממלכתי מתחזקת במנדט – וזוכה ל־30 מנדטים, בעוד הליכוד נותרת עם 28 מנדטים, ויש עתיד נחלשת במנדט – וזוכה ל־16 מנדטים.

חברי הקואליציה: איתמר בן גביר, יריב לוין, בנימין נתניהו ושלמה קרעי (צילום: מרק ישראל סלם)
חברי הקואליציה: איתמר בן גביר, יריב לוין, בנימין נתניהו ושלמה קרעי (צילום: מרק ישראל סלם)

לשאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי הייתם מצביעים? התשובות היו: המחנה הממלכתי – 30 מנדטים (29 בסקר בשבוע שעבר), הליכוד – 28 (28), יש עתיד – 16 (17), ש"ס – 9 (9), יהדות התורה – 7 (7), רע"ם – 6 (5), עוצמה יהודית – 5 (5), מרצ – 5 (5), הציונות הדתית – 5 (5), ישראל ביתנו – 5 (5) וחד"ש־תע"ל – 4 (5).

במפת הגושים לא חל שינוי לעומת השבוע שעבר - לאופוזיציה 66 מנדטים, לעומת 54 לקואליציה. גם בסקר הנוכחי העבודה (2.1%) ובל"ד (2.2%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

בסקר האינטרנטי, שנערך ב־25־26 ביולי, השתתפו 504 משתתפים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.3%.