על רקע ההפגנות הרמות נגד הרפורמה במערכת המשפט, עולה השאלה האם איומי בכירי המערכת הכלכלית בעולם, המבשרים על דעיכה כלכלית חסרת תקדים בישראל, יתממשו. עמי דרור, יזם הייטק ואיש שב"כ לשעבר הנמנה עם מובילי המחאה, שוחח עם ינון מגל וחיים לוינסון בתוכניתם ב-103FM והתייחס לדברים.

הממשלה תסכים? דיונים על ויתורים לפלסטינים וממשלת אחדות בשיחות עם סעודיה | דיווח
חזק מנתניהו? טלי גוטליב טוענת: "יש ניסיון מלמעלה להחליש את יריב לוין"

"ראש הממשלה ושר האוצר משקרים לסוכנויות הדירוג הבינלאומיות", טען. "מההתחלה אנו מנסים להציל את כלכלת ישראל. הכלכלה שלנו קורסת. אני משלם משכנתה, אין פה עניין של שני צדדים. אנחנו לא בפוזיציה של להקשות על המצב הכלכלי. אנשים בסופו של דבר רוצים להגן על הכלכלה שלהם, על הבתים שלהם, על ההכנסות שלהם. הדברים קורים כתגובה למצב כלכלי נוראי אליו מובילים אותנו ראש ממשלת ישראל ושר האוצר חסר הכישורים שלו". 

בהמשך, הבהיר: "בשביל לנהל כלכלה צריך אמינות. שמעתם איך ראש הממשלה משקר בכל מילה שנייה שלו? לרה"מ יש זכויות אדירות עד לפני עשור בערך. אני ועוד איך מבקר את ראש הממשלה כי הוא שקרן. תמיד יש ביקורת על כל ראש ממשלה וזה בסדר, אך נתניהו מחריב את כלכלת מדינת ישראל בצורה הכי פשוטה. אני איש ימין, גדלתי במשפחה שהייתה ממקימי גוש אמונים, אני הרבה יותר ימין מאשר שמאל. לאורך השנים עברתי בהרבה מפלגות".

"בסופו של דבר מדברים על עובדות בשטח", הדגיש דרור. "הממשלה הזאת עשתה השמדת ערך לכלכלה בשבעה חודשים. אנחנו מנסים להציל את הכלכלה, אנחנו נלחמים על הצלת הכלכלה. אנו נלחמים על המדינה הזאת בשיניים. הדיקטטורה המודרנית היא כזו שמעבירים בכלים דמוקרטיים. עכשיו אתה יכול לעשות דברים לא סבירים במדינה שאמורה להיות סבירה".

מפגינים ומדורות באיילון (צילום :אבשלום ששוני)

על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "ראש ממשלה ששם את עצמו מעל החוק משתמש בחוקים שהוא מחוקק, זו דיקטטורה. המהלך הזה הוא מהלך דיקטטורה ששם את המנהיג מעל העם. ברגע שרה"מ שנאשם בפלילים מנסה לשנות את המערכת החוקית, זוהי דיקטטורית. כל חוק שיעבור, נשקע יותר ויותר לדיקטטורה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm