בימים של משבר אלה, נרקמות יוזמות חדשות המנסות דווקא לאחות את השבר החברתי. אחד מאותם יוזמים הוא אריק רוזן-סרור, שמספר על היוזמה ל- "בריתערים".

אוטונומיה? הפרדות? ישראל ויהודה? או ברית ערים?
יוזמת "בריתערים" היא תנועה הפועלת להתאגדות הערים והרשויות הליברליות בישראל לכוח חברתי, כלכלי ופוליטי משמעותי שישמור על הצביון הדמוקרטי והליברלי של המחנה בנושאי חינוך, חופש מדת, כלכלה, תרבות ועוד.


רו"ח אריק רוזן-סרור ממקימי התנועה: "בריתערים היא הפתרון המעשי לשסע האדיר שקיים היום בציבוריות הישראלית. היא אינה דורשת שינויי חקיקה מהותיים, וניתנת ליישום כבר ממחר בבוקר על ידי התאגדות של כמה שיותר ערים ורשויות ליברליות לתוך בריתערים שתפעל כמרכז כוח מול הממשלה, תייצר שיתופי פעולה ושיתופי מידע בין הרשויות".


עוד הוסיף סרור: "קח לדוגמא את פרוייקט 'נעים בסופ"ש', מיזם תחבורה ציבורית הפועל בסופי שבוע. המיזם הוקם כשיתוף פעולה של עשר רשויות מקומיות ומספק פתרון תחבורתי במקום שהממשלה לא הסכימה לפעול. בריתערים תייצר מיזמים דומים בכל תחומי החיים כדי לשמור על אורח חיים ליברלי." אנו קוראים לכל המועמדים הליברלים לרשויות המקומיות בבחירות הקרובות להצטרף אלינו ל: BritArim.org וכבר עכשיו ללמוד איך ניתן לאחד את המחנה הליברלי ולהמנע מתרחישי קיצון שיעמיקו את הקרע בעם".

רו''ח אריק רוזן-סרור (צילום: ללא)
רו''ח אריק רוזן-סרור (צילום: ללא)

יוזמה אחרת היא של שר החינוך יואב קיש, שהגיש אתמול (חמישי) תזכיר חוק שמטרתו לכונן "יום אחדות לאומי" בישראל. החוק מקודם יחד עם חברי הכנסת חילי טרופר ואברהם בצלאל שהגישו הצעת חוק פרטית בנושא. "ציון 'יום האחדות' במערכת החינוך הוא מהלך חינוכי שנועד לטפח את האחדות ואת הסולידריות בחברה הישראלית, הן בפעילות ייחודית ביום עצמו והן בפעילות חינוכית מתמשכת במהלך השנה", נמסר מטעמו של השר קיש.

מדי שנה מצוין 'יום האחדות', יוזמה של משפחותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ב-2014 ושל ח"כ ניר ברקת. יוזמה זו מצוינת החל משנת 2015 כחלק מתגובת הציבור הישראלי לחטיפתם של שלושת הנערים בקיץ 2014 שזעזעה מדינה שלמה. 

היועץ והפעיל הפוליטי רונן צור – הידוע באמירותיו הקיצוניות כנגד הממשלה וחבריה – יצא לפני ימים אחדים בקריאה מפתיעה ודחק באופוזיציה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. פרסום אחר של נחום ברנע בידיעות אחרונות טען כי יואב גלנט מקדם ממשלת אחדות גם על חשבון תפקידו כשר ביטחון, במטרה להכניס גורמים מהמרכז שמאל לממשלה במקום בן גביר, וסמוטריץ.

צור כתב: "חייבים לעצור. ט׳ באב הקשה והכואב ביותר. אווירת חורבן ממשית. שיח עזיבה מכל עבר. שיח היפרדות נורא. הצבא שהיה משענת בטון יצוק הופך לקנה רצוץ. תחושה של איום קיומי, אי ודאות ובהלה במיליוני בתי אב ואם. חייבים לעצור. זאבים טורפים סביבנו מייחלים לרגע חולשה. מטורפים קיצוניים בתוכנו משרתים את האויב. סוכני בגידה שמקור כספם במדינות עוינות מציתים בינינו אש. חייבים לעצור".

בנוסף פנה צור לחברי האופוזיציה ודחק בהם: "אני מבקש מגנץ אייזנקוט ומיכאלי. קיומנו ועוצמתנו חשובים מכעסנו. אנא. כנסו כעת לממשלת חירום. החליפו את המטורפים. קחו פיקוד על הביטחון, המשפטים, בטחון הפנים. שימו יד על ההגה. אל תתנו להם להחריב את הבית. לפני הדם. לפני היזע. לפני הדמעות. חייבים לעצור".

בשיחות עם האופוזיציה מציינים כי אין התלהבות ומדגישים דווקא שבעת הזו חידוד ההבדלים בעמדות חיוני מתמיד.