ברק רביד, הפרשן המדיני של וואלה!, התראיין היום (שלישי) ב-103FM באשר לדיווחים על התקדמות במגעים עם סעודיה לעבר נורמליזציה עם ישראל: "לא מתרשם ששר החוץ מעורב במגעים בנושא הסעודי", אמר.

ההימור של ביידן יתממש? המכשולים הצפויים בדרך להסכם ההיסטורי עם סעודיה

עוד הוסיף כי "אני מקווה שהוא מעודכן אך אני לא חושב שהוא מעורב. האם אנחנו שם? עדיין לא, ישראל היא חלק קטן, אולי אפילו פצפון, מהמהלך האסטרטגי הענק שביידן עושה מול סעודיה. 

רביד המשיך והסביר באותו נושא: "ההתרחשויות במדינה בחודשים האחרונים מקטינות את הסיכוי שישראל תהיה חלק מהסכם עם סעודיה בעתיד הקרוב. מילת המפתח היא יציבות. המילה שהכי לא אוהבים היא חוסר יציבות. הבעיה היא לא חילופי השלטון. מוחמד בן סלמאן רואה ששלושים שבועות רצוף מפגינים נגד הממשלה. בעיניים של סעודי, הוא מפרש את זה כסוג של אביב ערבי. והאביב הערבי מבחינתו זה הדבר הכי נוראי שקרה בעשרים השנים האחרונות. כל עוד יש פה חוסר יציבות פוליטית, מאוד ייזהרו בכל מהלך שעושים עם ישראל". 

לסיום, ציין: "בין ארה"ב לסעודיה מתנהל מו"מ על שורה גדולה של הסמכים כבדים עם השלכה על ביטחון ישראל. הסכם מכירת נשק מאוד משמעותי, לרבות חידוש מכירת הנשק האמריקני לסעודיה, זה עלול להשפיע על היתרון הייחודי של צה"ל, והסכם על תוכנית גרעין אזרחית בסעודיה עם העשרת אורניום על אדמת סעודיה. לשני ההסכמים הללו יש השלכה אדירה וארוכת טווח על ביטחון ישראל. הוא (דדי ברנע) אמר להם שאנחנו גם רוצים נורמליזציה עם סעודיה ויחסים טובים בין ארה"ב לסעודיה אבל לא על חשבון ביטחון ישראל".