בנותיו של המפכ"ל לשעבר, אהרן סלע ז"ל, פנו אתמול (שני) בדרישה למפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, להסיר את שמו מהמרכז ללימודי משטרה, זאת כמחאה על אלימות השוטרים כלפי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית. 

פרשן בכיר מסביר: מדוע ישראל היא חלק שולי במגעים מול סעודיה

מנכ"ל משרד רה"מ בתקופת רבין: "אני בטוח שיגאל עמיר ייצא מהכלא"

אהרון סלע ז"ל, היה ממייסדי שירות המודיעין של ההגנה וממקימי משטרת ישראל. הוא שירת בין היתר כמפקד מחוז צפון והיה המפכ"ל הרביעי של משטרת ישראל בשנת 1972. "אין לנו ספק כי אבינו היה נחרד לנוכח תפקוד המשטרה בדיכוי המחאה הדמוקרטית נגד ההפיכה המשטרית", הן כתבו במכתב. 

"הוא היה נחרד מכך ששוטרים מרביצים למפגינים, זורקים רימון הלם היישר לתוך קהל של מפגינים ומכך שנוהגים במפגינים באלימות פיזית ומילולית מחרידה. הוא היה מזדעזע מכך ששוטרים יוצאים לפזר הפגנות ללא תגים מזהים ובלי מצלמות גוף, כמו על מנת להסתיר את אופן פעולתם ולמנוע את תיעוד מעשיהם".

בהמשך המכתב הבהירו סלע זיווה לשם ותמר בן-דוד, בנותיו של המפכ"ל הקודם, כי אביהם היה מתבייש במורשת המשטרה כיום, מורשת אשר שונה בתכליתה מאופי התנהלות המשטרה הנוכחית: "כיום, אבינו היה מתבייש במשטרת ישראל ובעומדים בראשה. הוא היה מתבייש באלימות הבריונית שנוקטים שוטרים כנגד מפגינים, והוא היה מתבייש בפיקוד הבכיר של המשטרה שלא מטפל במהירות ובנחרצות בשוטרים סוררים ואלימים". 

לבסוף, חתמו את מכתבן בדרישה להסיר את שמו מהמרכז ללימודי משטרה "בתקווה שהמשטרה תשוב להיות ראויה לזכרו של אבינו": "לנוכח תפקודה המחפיר של המשטרה, אנו דורשות בצער רב- בשמנו ובשם כל נכדיו ונכדותיו, ניניו ונינותיו של רב ניצב אהרון סלע- להסיר את שמו מהמרכז ללימודי משטרה. אין לו ולמורשתו דבר וחצי דבר עם משטרה שמחנכת את שוטריה להרביץ לאזרחים במקום להגן עליהם, משטרה שמלמדת את צועריה לציית להוראות בלתי חוקיות בעליל, משטרה שמשרתת את השלטון ולא את האזרחים".