חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) פרסמה הערב (שבת) ציוץ בטוויטר, בעקבות פיגוע הירי בתל אביב ומותו של הנער הפלסטיני אתמול בכפר בורקה, לאחר עימותים עם מנתחלים. הר מלך כתבה: "דין בנימין כדין תל אביב! כאשר סייר ביטחון בתל אביב מחסל מחבל הוא זוכה לתשואות מכל גורמי הביטחון אבל כשיהודי מגן על חייו בבנימין מפני המון ערבי הקם להורגו הוא נעצר בעודו פצוע".

עוד כתבה חברת הכנסת: מציעה למערכת הביטחון להפנות את כוחותיה לטיפול בקני הטרור במקום לרדוף את תושבי בנימין האוחזים במסירות בארצנו!". כאמור, הציוץ של חברת הכנסת הגיע לאחר שאמש, לאחר עימותים עם מתנחלים, נהרג הנער הפלסטיני, קוסאי מעטאן בן ה-19. 

מדובר צה"ל נמסר לאחר האירוע: "הטענות כי צה״ל וכוחות הביטחון התמהמהו בהגעתם לאירוע סמוך לכפר בורקה, אינן נכונות ומציגות מצג שקרי. מהתחקיר עולה כי ההתקהלות במרחב החלה בערב שישי באזור השעה 19:00. באזור השעה 20:07 התקבל דיווח פלסטיני ראשוני על חיכוך במרחב. כוחות צה״ל סרקו במרחב שהתקבל, ולא איתרו את החיכוך מאחר והמיקום שהתקבל היה שגוי. בשעה 20:52 התקבל לראשונה דיווח מאיש ביטחון אזרחי אודות חיכוך בין מספר פלסטינים לתושבי מאחז ‘עוז ציון׳. בשעה 21:09 לערך התקבל מיקום מדויק של העימות, וכוח צה״ל הגיע בשעה 21:20 למיקום האירוע, לאחר שבוצע ירי".