המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת ובסוף השבוע, למרות הפיגוע בתל אביב, אלפים יצאו לרחובות להפגין בפעם ה-31 נגד החקיקה בנושא הרפורמה. נדב גלאון, ממובילי המחאה שוחח עם ינון מגל וחיים לוינסון על כך. בהמשך שיחתם הטונים עלו ומגל העמת עם גלאון על סיבות המחאה.

"עולם תחתון": מפגינים מחו מול ביתו של לוין בעת שקיפל כביסה - וכך הוא הגיב
"מלכודת משפטית לחיילים": ראשי שב"כ לשעבר עותרים נגד צמצום עילת הסבירות

על טענת מגל, שאמר כי הארץ תקיא את מי שלא שומרת מצוות, הגיב גלאון: "תזכיר לי איזה מצוות נתניהו שומר ומקיים? אז לשיטתך צריך להקיא גם אותו".

"ראיתי שאתמול הפצת עוד פייק ניוז", אמר גלאון לינון. "למרות מה שאמרת, הגיעו מאה ועשרים אלף איש. על סמך אפליקציות ומערכות שסופרות קהל. התקשורת, כדי להימנע מקשקושים כמו שלך, מפעילה מערכות עצמאיות של סטרטאפים ישראלים. יש כאן הפיכה משטרית, כל בן אדם שאין לו פוזיציה חושב ככה, ואני מתנגד להפיכה הזאת". 

בהמשך, עלה הדיון סביב הטרמינולוגיה שהתקשורת משתמשת בה בעקבות המחאה ועלתה השוואה שלה לטרמינולוגיה שהייתה קיימת בתקופת ההתנתקות. על כך, הבהיר גלאון: "התקשורת עושה את הפרשנות, בערוץ 14 מתעלמים מכל תמרורי האזהרה, מה שקורה בצה"ל, הלכידות החברתית. הממשלה הפרה את החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרח בכך שהיא מנסה לקדם שורה של חוקים דיקטטורים שיובילו לפירוק היסודות הדמוקרטיים עליהם הוקמו המדינה". 

עוד הוא הדגיש: "אני יכול לעבור איתך חוק אחר חוק. החוזה הופר בעצם הניסיון לחוקק את אותם חוקים מסוכנים. אנחנו שומעים את הקולות, ובניגוד אלייך ינון, שאתה מאמין לנתניהו שמחליף דעות כל שני וחמישי, יש את שאר החברים בקואליציה שלא משנים את הדעה".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

על אמירותיה של גלית דיסטל בערוץ 14, אשר טענה שהממשלה תמשיך עם החקיקה בכל הכוח, הגיב נדב: "זה מפר את הדמוקרטיה, מפר את החוזה. אם אתה חושב שזה שום דבר אז בוא נטמון את הראש בחול, נתעלם מהריסוק של הביקורת המשפטית. זה ריסוק של הדמוקרטיה".

"כל המהלך הזה הוא דרמטי וקרדינלי", סיכם. "לא הולכים לצבא על כל המכלול הזה של הפיכה משטרית, אנשים לא מוכנים לזה באופן הזה ועם החקיקה הזאת. כל חברי הממשלה מצהירים בקולם שהכול יקרה, כל עוד אנחנו לא נעצור אותם. המילואימניקים לא מתנדבים למילואים כי הם רואים מה קורה".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm