ריאיון נוסף לתקשורת הזרה: ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (ראשון) באתר החדשות הפיננסי "בלומברג", וטען כי בכוונתו להמשיך ולקדם את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים - ולאחר מכן "יעצור את הרפורמה המשפטית". 

בהמשך, בליכוד פרסמו הבהרה בה נטען כי "בראיון לבלומברג ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהוא יעשה מאמץ גדול להגיע להסכמה עם האופוזיציה בנושא הוועדה לבחירת שופטים".

חוק הנבצרות ייפסל? בג"ץ הוציא למדינה צו על תנאי והרחיב את ההרכב ל-11 שופטים
חקיקת הרפורמה תימשך? "הממשלה הפרה את החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרח"

כאמור, בריאיון נתניהו טען כי אין בכוונתו להמשיך את כל הרפורמה השיפוטית שתכננה במקור ממשלתו, ויפעל רק כדי לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים תוך נטישת כל צעד אחר. "זה בעצם מה שנשאר - כי דברים אחרים אני חושב שאנחנו לא צריכים לחוקק", אמר. כשנשאל על המהלך הבא שלו, הוא אמר "זה כנראה יהיה על הרכב הוועדה שבוחרת שופטים".

רה"מ נתניהו בריאיון לרשת פוקס ניוז

נתניהו אמר שהוא רוצה להימנע מקיצוניות. "בין "בית המשפט השיפוטי האקטיביסטי ביותר על פני כדור הארץ" לבין "בית מחוקקים שיכול פשוט לדפוק כל החלטה שבית המשפט יקבל" חייב להיות איזון. זה מה שאנחנו מנסים לשחזר", טען. נתניהו ניסה גם להעביר מסר מרגיע לכלכלה המעורערת של ישראל, ואמר כי ישראל "לא מוערכת מספיק". "צריך להשקיע בישראל", אמר. "כסף חכם נכנס לישראל עכשיו".

בהמשך הריאיון אמר נתניהו כי "אני מקווה שלא נקלע למשבר חוקתי. אני חושב שזה לא יקרה. אני חושב שיש דרך להגיע לפשרה הוגנת, וזה מה שאני מנסה לעשות עכשיו", טען.

בהמשך הראיון, נתניהו התייחס לסוגיית נגיד בנק ישראל אמיר ירון, שמתקרב לסוף כהונתו בת ה-5 שנים, אך נתניהו טרם החליט אם יבקש ממנו להישאר. "אני רוצה לחשוב על זה - לא היה לי זמן", אמר ראש הממשלה. "אני חושב שהוא היה מנהל בנק מרכזי יוצא דופן, ואני חושב שזו אפשרות שאני אצטרך לדבר איתו עליה".

יש עתיד: "עוד מופע של שקרים וחולשה"

מפלגת יש עתיד מסרה: "ממליצים לנתניהו לא לשקר באנגלית או בעברית. הסכמה רחבה אין לו, גם לא הסכמה בליכוד. ראש ממשלה בעוד מופע של שקרים וחולשה (באנגלית)".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הוסיף: "נתניהו ממשיך במסע השקרים בעולם. להגיד ״נעשה שינוי בוועדה לבחירת שופטים ואז נפסיק״, זה כמו להגיד, ״נמחק את הדמוקרטיה הישראלית לגמרי, נהרוס את הצבא, נהרוס את הכלכלה, ואז נפסיק".

מטה המאבק מסר בתגובה לדברי נתניהו: "למי שטרם הפנים, נתניהו נחוש להחריב את ישראל. אנחנו נבלום את ממשלת החורבן ונסכל את כל מהלכיה הדיקטטוריים, ואז נעצור".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "בשיטת הסלאמי של נתניהו - כל חוק בחוקי ההפיכה המשטרית הוא 'החוק האחרון'. צעד אחר צעד הם רוצים להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה ואת השופטים למריונטות על חוט שנתונים למרותם של הפוליטיקאים המושחתים. אנחנו ניאבק בחוקי ההפיכה בכל דרך אפשרית ונגן על מערכת המשפט ושלטון החוק עד שיוסר האיום מעל ראשה של הדמוקרטיה הישראלית".