בימים הקרובים אסיים את תפקידי ,לאחר תקופה של שש שנות שרות בהן הובלתי את הארגון "נתיב", ייסודה, בנייתה, חוסנה ועתידה של מדינת ישראל כרוך בעלייתם של יהודי התפצות, בכללם יהודי מזרח אירופה וכידוע מרבית העולים בהם טיפלנו השתלבו למופת בכל תחומי החיים בישראל.

"נתיב הוא הזרוע הממלכתית, הגשר ומורה הדרך לקהילות ברית המועצות לשעבר באשר הן. עם כניסתי לתפקיד נדרשתי להתאים ולהגדיר את יעדי הארגון למציאות העכשווית.

היה צורך לקבוע את מעמדו הממלכתי של הארגון מול גופי ממשלה אחרים וזרועות הביטחון, לתקן ליקויים של דוחות מבקר המדינה, לקבוע נהלי עבודה קונסולאריים, לפתח מערכת פניות ציבור וחופש המידע למען שקיפות ושרותיות. לקדם את נושא הטרנספורמציה הדיגיטלית ולגייס משאבים לפעילות חינוכית ותרבותית שנקבעה בתשעה מרכזי תרבות ישראלי בחו"ל.

הפכנו לגוף המקצועי המוביל בתחום המידע והמחקר, אנחנו הגוף המקצועי שדואג לסקירות מצב גאופוליטיות וההשלכותיו על הקהילה היהודית עבור שרים, ועדות בכנסת, משרד החוץ, מוסדות לאומיים, מל"ל וארגונים רלוונטיים אחרים, כתיבת דוחות אנטישמיות וחשיפת ארכיון נתיב בעזרת הצנזורה לארכיון המדינה. 

פעלנו לשימור מורשת נתיב ולוחמי עלייה למען לא תישכח ההיסטוריה. פתחנו שלוחות נתיב חדשות באזרביידג'ן ואוזבקיסטן וכך נתנו מענה לכל מדינות קווקז ומרכז אסיה. התמקדנו בצורך לכרוך את עתידו של הדור הצעיר והאיכותי בקהילות ,עם מדינת ישראל.

נדרשנו לפעול בדרך יצירתית ומקצועית ברמות הגבוהות ביותר. בנינו מנהיגות צעירה, הפעלנו תכניות אקדמיות המתאפיינות באחוזי עלייה גבוהים.

פעלנו ללא לאות בתקופת הסגרים בקורונה. לדאבוני, לא ניתן להתעלם מאוקראינה שסובלת יותר משנה ממצב מלחמה מתמשך ומהמצב הקשה אליו נקלעו יהודי רוסיה ובלרוס. תקופה זו מאופיינת בעלייה משמעותית בקרב הפונים לבדיקות זכאות וקבלת אשרת עולה ועומסים כבדים ביותר של פונים עם כל המשתמע מכך.

ארגון נתיב , עם פרוץ המלחמה, ידע להתארגן בצורה מופתית לטיפול ביהודי אוקראינה רוסיה ובלרוס, פתחנו ארבע שלוחות נתיב בפולין, רומניה, מולדובה והונגריה ,תוגברו כמות הקונסולים בנציגויות , עובדי נתיב עבדו ימים כלילות והתגייסו למשימה המורכבת ולעיתים המסוכנת בשלוחות בחו"ל, בארץ ובנתב"ג על מנת לקלוט פליטים ועולים יהודים שברחו מהזוועה והתופת, וכל זאת  למען השגת מטרה לאומית שלשמה הוקמה מדינת ישראל וארגון "נתיב" -הצלת יהודים וקליטתם בביתם הלאומי.

לנגד כל עובד "נתיב" באשר הוא, עמדה טובתה של מדינת ישראל. הודות לעבודה המקצועית שנעשתה זכה ארגון “נתיב "בזכות ולא בחסד למעמדו העכשווי המכובד. עובדי נתיב היקרים, השרות הציבורי הוא עמוד השדרה של הממשלה, בפרט בימים שבהם המים סוערים. הרימו ראש והמשיכו לעשות את מה שאתם יודעים בכל הכוח!.

אתם היציבות המקצועית ומשרתים את טובת הציבור. תשפיעו על מקבלי ההחלטות ואל תחששו להביע את עמדתכם המקצועית בנחישות, אתם משרתי ציבור ואין לכם אופציה אחרת!

המשיכו במשימה הלאומית בגאון וללא מורא ולעולם אל תשכחו את תרומתה של העלייה מברית המועצות לשעבר להקמתה, למינופה, התפתחותה ועתידה של מדינת ישראל.