גורמים באופוזיציה לא מרוצים מהתבטאויותיה של יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, שאמרה בסוף השבוע כי "בממשלת נתניהו יש מפלגה של תומכי מחבלים".

"אין לי ציפיות מהנכדה של קסטנר": קרויזר במתקפה חריפה על מיכאלי
לאחר שקרא למחוק את חווארה: דוברה של ח"כ הר-מלך התפטר כמחאה נגד "הממשלה הרופסת"

בשיחה עם "מעריב" היום (שני) אמרו גורמים באופוזיציה כי "מיכאלי מקצינה את השיח באופן עמוק שמאלה במטרה לחפש בייס חדש ואולי מתוך מצוקה פוליטית. אין ספק שצריך לגנות את התנהלות עוצמה יהודית אך צריך לשמור על קו ממלכתי ככל הניתן. לבקר את הממשלה אך לא להבריח מהגוש וממפלגת העבודה את מי שעמדותיו נטועות יותר במרכז".

גורם נוסף אמר ל"מעריב": "אין ספק שהסקרים הלא מחמיאים משפיעים יש לחץ גדול אצל מיכאלי ולחץ גדול מפני מחיקת מפלגת העבודה כפי שהכרנו אותה".

מיכאלי מסרה בתגובה לדברי הגורמים באופוזיציה: "מבינה שיש מי שלא אהב את ההתבטאות שלי על כך שבממשלת נתניהו יש מפלגה של תומכי מחבלים, אז אנצל את ההזדמנות בבמה המכובדת של עיתון 'מעריב' ואומר זאת בצורה ברורה וחדה: בקואליציה הנוכחית יש מפלגה שתומכת בטרור יהודי. ביד אחת יש את הזרוע המדינית שמזרימה להם תקציבים וביד השניה יש את הזרוע הצבאית שעורכת פוגרומים בתושבים ערבים ופועלת כדי לממש את החזון של כהנא לטהר את מדינת ישראל מערבים.

"קו ישיר מחבר בין האמירה של סמוטריץ' 'למחוק את חווארה' לבין חבורת הטרור של נוער הגבעות שמשליטה אימה בשטחים ומאיימת למוטט עלינו את הבית. שנים של שתיקה וכניעה של חלקים באופוזיציה לאלימות הפוליטית והתקשורתית שלהם הם בדיוק מה שהביא אותנו עד הלום. תפקידנו באופוזיציה הוא להזהיר מפניהם – לא להתקרנף ולא להתחנף אליהם".

ביום שבת, כאמור, תקפה מיכאלי את הקואליציה בעקבות העימותים בכפר בורקה שבהם נורה למוות צעיר פלסטיני. "הגיע הזמן לומר את זה בקול ברור וצלול: בממשלת נתניהו יש מפלגה של תומכי מחבלים. תומכי טרור. אם רוצים לגרש משפחות מחבלים - אפשר להתחיל בגירוש משפחת המתנחל המחבל".

על חברת הכנסת, לימור סון הר מלך, שלא גינתה את החשוד בהריגת הפלסטיני, אלישע ירד, ששימש בעבר כדוברה, אמרה מיכאלי: "היא תומכת מחבלים על מלא. אם ח"כ ערבי היה עושה את מה שהיא עשתה אתמול, אחרי הפיגוע שביצע מתנחל מקורב אליה – הייתה נפתחת נגדו חקירה מידית + דרישה להוציא את המפלגה שלו מחוץ לחוק בגין תמיכה בטרור".