בפעילות צה"ל, שב"כ ומג"ב הלילה נעצרו 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, זאת על רקע המתיחות באזור במהלך הימים האחרונים. ח"כ אביחי בוארון מהליכוד שוחח היום (שלישי) עם טל שלו וענת דוידוב בתוכניתן ברדיו 103fm על המצב הביטחוני בשטחים ועל הביקורת שהשמיע כלפי צה"ל.

חזית נוספת לסמוטריץ' בממשלה: "לבטל את הקפאת התקציב למגזר הערבי"
"כולנו נשלם ביוקר על ההחלטה": המכתב הבהול שקיבל נתניהו

"המצב בשטח איום ונורא, גם ברמת החוויה האישית ותחושת האנשים שמרגישים ברווזים במטווח", אמר. "נכנסתי אתמול ליישוב שילה, אני פוגש רכב מרוסק שנזרקו עליו שני אבנים, אחת פצעה את הנהג בראשו. זה המצב. אנשים בתחושות מאוד קשות, נשים וילדים חוששים לנסוע בדרכים. ודאי שאסור לדבר לגופו של אדם ושל מי מהעומדים בראשי מערכת הביטחון".

בוארון התייחס לביקורת שהשמיע בנושא תפקוד צה"ל בשטחים: "אנו מעריכים ומחבקים את חיילי צה"ל, את מפקדיהם ואת אנשי זרועות הביטחון. אסור לדבר לגופו של אדם. ביקרתי את המצב הביטחוני בשנים האחרונות. האחריות למצב הביטחוני מגיעה מהקבינט המדיני־ביטחוני דרך שר הביטחון והכנסת, גם אני אחראי על המצב הזה. המעט שאני יכול לעשות הוא לשים את הנתונים על השולחן, וזו הביקורת. דרושה חשיבה מחודשת על כל הסיטואציה הביטחונית ביו"ש, על היחסים שלנו עם הרשות הפלסטינית שמעודדת ומממנת טרור. תקיימו חשיבה מחודשת על כל הקונספציה הביטחונית". 

"אם זה קבינט, אם זו מערכת הביטחון, אם זה הצבא", הוסיף ואמר, "אלוף פיקוד בצה"ל הוא לא ש"ג, שר ביטחון הוא לא ש"ג. רבותיי, נוכח הנתונים שמדברים על קפיצה אקספוננציאלית במספר הפיגועים וההרוגים - חשיבה מחודשת. הרשות נותנת משכורות למחבלים. היא אומרת למחבלים בפוטנציה 'לכו תעשו את הפיגוע'. בואו לא נעשה עוד מאותו הדבר, הגרף ממשיך לקפוץ עם עוד הרוגים ופיגועים. זו הדרישה שלי, גם מחבריי שיושבים בקבינט המדיני ביטחוני וגם מזרועות הביטחון".

בסיום דבריו התייחס חה"כ להקפאת הכספים ברשויות הפלסטיניות: "אנחנו צריכים לבחון את התהליך הזה ולא להמשיך, אם לא מקזזים לרשות הפלסטינית כספים שהיא נותנת כמשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם, מה אנו אומרים להם? לא אבקר את ראש הממשלה כשכל הנתונים לא נמצאים לפניי. האחריות חלה על כתפי כולם, כל אחד צריך לפעול על פי כוחו. לאלוף הפיקוד יש אמירות שאני מסתייג מהן, יש אמירות שהתחלחלתי לשמוע אותן, אני לא רוצה לומר איזו אמירה ומי אמר אותה. כל ביקורת צריכה להיאמר בצורה עניינית. להמשיך עם אותה פרדיגמה לא ישנה את התוצאות". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm