פגישה שקיים היום (שלישי) יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד באיטליה עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד, הובילה לקרב עקיצות נוסף בין הקואליציה לאופוזיציה. "דנו על שיתופי הפעולה האסטרטגיים, היחסים עם מדינות המפרץ ועל קידום פרויקטים, בכדי שנוכל להמשיך לשתף פעולה ולהעמיק את האינטרסים המשותפים ואת היחסים בין המדינות", שיתף לפיד. 

לקראת אירועי אומן: כך נערכים בממשלה למעבר בטוח של המתפללים לאוקראינה
"באופוזיציה חוששים שיריב לוין מתכוון לייצר פלונטר נוראי"

לאחר מכן, חברתו למפלגה מירב בן ארי צייצה: "שר חוץ מכהן נפגש עם שר החוץ של מולדובה. שר החוץ לשעבר נפגש עם שר החוץ האמירתי. 'ליגה אחרת' אומרים לכם". 

שר החוץ, אלי כהן, לא נשאר חייב ועקץ את חברי האופוזיציה: "יש ממשלה שיודעת להביא הסכמי שלום היסטוריים, ויש שר חוץ לשעבר שיודע להצטלם. מבטיחים להביא הסכמים נוספים, כדי שללפיד יהיה עוד עם מי להצטלם". 

שר החוץ הגיע היום לביקור מדיני במולדובה, במהלכו נפגש עם הנשיאה סאנדו ועם שר החוץ פופסקו. הוא דן עמם בנוגע להיערכות לקראת ההגעה של אלפי מתפללים דרך המדינה, בדרכם לתפילה ההמונית באומן שבאוקראינה, בראש השנה הקרוב.

"ההגעה הצפויה של עשרות אלפי מתפללים לאומן היא אתגר גדול. בשיחותיי עם הנשיאה ושר החוץ הודיתי להם על הנכונות במציאת המנגנון היעיל והבטוח ביותר עבור אותם ישראלים שיבחרו לעבור דרך מולדובה השנה בדרכם לאומן", מסר.

כמו כן, התייחס למשמעות האסטרטגית של מולדובה, על רקע המשך המלחמה באוקראינה: "מולדובה היא מדינה המקבלת במה מרכזית בשנים האחרונות באירופה על רקע הגבול המשותף שלה עם אוקראינה. אנו פועלים על מנת להעמיק את הקשר עמה בעיקר בנושאים הכלכליים וגם בזירה הבינלאומית".