השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) פנה היום (רביעי) אל היועמ"שית בבקשה להעמיד לדין את חבר הכנסת אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) בגין הסתה לטרור והמרדה.

"יש גורמים שבוחשים בצלחת": עורך דינו של אלישע ירד במתקפה על הפרקליטות

בכיר לשעבר בצה"ל: "נסראללה מסתכל על מה שקורה בארץ ואוהב את זה"

המכתב של בן גביר ליועמ"שית מתייחס לנאום שנשא טיבי ביום ראשון בטקס חלוקת תארים באוניברסיטת ג'נין: "כמו כן, הבנים שלנו כאן וכל הפלסטינים, כאשר הם מצטיינים, מתנגדים ונאבקים כל אחד בדרך שלו. הם יובילו את העם הזה לחופש. אני כאן כדי לחגוג אתכם את השמחה הזו ולהגיד לרופאות ורופאי השיניים, שזו בעצם ההתמחות שלכם, ביחד בואו נעקור את הכיבוש מהשורש, מהשורש. כי צריך לסיים את הכיבוש הזה".

ח"כ טיבי הגיב למכתבו של בן גביר ואמר: "אני עומד על דעתי שאמרתי שיש לעקור את הכיבוש מהשורש ואם לא אז טיפול שורש. אבל הוא רוצה לברוח מהשערורייה הגזענית שבסירוב לתת לי לבקר עצירים פלסטינים בסמן שאישר לח"כים יהודים לבקר עצור החשוד ברצח. הוא משתין מעל המקפצה".

מתנחלים משליכים אבנים בכפר בורקה (צילום :ארגון יש דין)

כזכור, מוקדם יותר היום שלח בן גביר מכתב לטיבי לאחר שהאחרון ביקש להיפגש עם עצורים מהתקרית בבורקה בסוף השבוע. במכתבו כתב בן גביר כי "לאחר בחינה מול ממונה החקירה, מ' ימ"ר ש"י, עמדתו היא כי אין לאפשר את קיום המפגש עם מי מהעצורים". סירובו של בן גביר מגיע למרות האישור שניתן לחברי הכנסת מהימין לבקר את העצורים ביהודים מאותה התקרית. "הם פשוט משתינים מהמקפצה", אמר ח"כ טיבי בתגובה, "נוצרו בכנסת שני סוגים של חברי כנסת: יהודים עם חסינות וזכויות וחברי כנסת ערבים ללא. זו הוכחה נוספת לכך שיש לנו כיום מפכ"ל שכנוע בידי שר גזען".