בית הדין של הליכוד דן היום (רביעי) בעתירה של כ-850 חברי מרכז התנועה שדרשו לכנס את המרכז כדי לאשר החלטה הקוראת לנתניהו ולחברי ממשלתו לקדם את הרפורמה המשפטית, עם או בלי הסכמה רחבה. על פי החלטת בית הדין של הליכוד, אם המשיבים והעותרים לא יגיעו להסכמה עד 14 לספטמבר בית הדין יקבע את התאריך לכינוס המרכז.

גורמים בליכוד: "שינוי הוועדה לבחירת שופטים יעבור ברוב של 64 קולות"

במהלך הדיון בית הדין הכיר בכך שהדרישה לכינוס צודקת ושחובה לקבוע זמן לכינוס. בית הדין גם אמר בין השאר שראש התנועה כפוף לחוקת התנועה. שאי קביעת תאריך היא כמו ביטול.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה במליאת הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

כזכור, חברי 'פורום דרור בליכוד' גייסו כ-1000 חתימות של חברי מרכז במטרה לכנס את מרכז הליכוד ולקבוע כי במידה ולא יושגו הסכמות בבית הנשיא, מפלגת הליכוד ונציגיה ימשיכו ויקבעו בקריאה שניה ושלישית את תיקון הוועדה למינוי שופטים.

היום כאמור התקיים הדיון ובית הדין של התנועה הכיר בכך שהדרישה לכינוס צודקת ושיש חובה לקבוע זמן לכינוס. בית הדין הוסיף ואמר בין השאר שראשי התנועה כפופים לחוקת התנועה ושאי קביעת תאריך היא כמו ביטול. בסופו של דבר קבע בית הדין כי במידה והמשיבים והעותרים לא יגיעו להסכמה עד 14 לספטמבר בית הדין יקבע את תאריך הכינוס.

פורום דרור בליכוד מסר: "אנו שמחים שבית הדין קיבל את טענותינו על כך שהחוקה מחייבת את כינוס המרכז במהרה. אנחנו מקווים לטובת התנועה, שניתן יהיה להגיע להסכמה על תאריך קרוב לכינוס המרכז בלי צורך בקביעה תאריך על ידי בית הדין".