תוכנית חדשה ברדיו צפון 104.5 - ״בוחרים צפון״ עם יוני הללי, תוכנית הבחירות המוניציפליות החדשה של רדיו צפון שעלתה לאוויר היום ותלווה מידי יום חמישי בין 10:00-12:00 את הבחירות המקומיות של הצפון בשלושת החודשים הקרובים, תארח את המועמדות והמועמדים המובילים.
התוכנית כבר יוצרת מפגשים ועימותים מעניינים בין המועמדים המובילים בצפון.

והיום היא הפגישה בין 4 מועמדים בחיפה שהולכים ראש בראש, עו"ד דוד עציוני, עו"ד יעקב בורובסקי, ראש העיר המכהנת עינת קליש רותם וראש העיר לשעבר יונה יהב.

בחירות 2023 יתקיימו השנה בצל קרע עמוק שהולך ומתרחב בחברה הישראלית, ולא מן הנמנע שסימניו והשלכותיו, יבואו לביטוי גם במערכת הבחירות לרשויות המקומיות. מחד, מפלגות הקואליציה פועלות להשיג אחיזה  טובה יותר ברשויות המקומיות ומנגד, ראשי המחאה האזרחית מנסים לעשות בדיוק את אותו הדבר. 

כיצד ואיך בכלל יבואו לביטוי המחלוקות שקורעות את העם במערכת הבחירות שהכי קרובה לבית?

התוכנית הראשונה הוקדשה לחיפה, שם מתמודדים לראשות העיר לא פחות מ - 10 מועמדים: עינת קליש רותם, ראשת העיר המכהנת, יונה יהב,  ראש העיר לשעבר, דוד עציוני,  לשעבר סגן ראש העיר, יעקב בורובסקי, בעבר חבר מועצת העיר, שרית גולן שטיינברג, חברת מועצת העיר, ניר שובר, חבר מועצת העיר, אביהו האן, חבר מועצת העיר, קיריל קארטניק,  חבר מועצת העיר, לזר קפלון, חבר מועצת העיר, צביקה ברבי, חבר מועצת העיר.

מסקר מיוחד שנערך בסוף השבוע האחרון ע"י ערוץ 12, עולה כי יונה יהב מוביל את המרוץ עם 25 אחוזים מהקולות, אחריו דוד עציוני עם 10 אחוזים, ואז יעקב בורובסקי עם 7 אחוזים ועינת קליש רותם מתרסקת ל 6 אחוזים בלבד.

עם זאת, הנתון המשמעותי, כפי שעולה מהסקר, הוא ש- 36 אחוזים מהנשאלים טרם החליטו למי יצביעו ועל הנתח הזה נלחמים כעת המועמדים.