ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ וראש עיריית ירושלים משה ליאון, נשאו היום (ראשון) הצהרה משותפת בנוגע להחלטת הממשלה בנושא תוכנית חומש החדשה לפיתוח מזרח ירושלים.

נתניהו עקץ את מתנגדיו: "אפילו מהקטר ברכבת הקלה שמעתי קיטורים"

ראש הממשלה נתניהו אמר: "הממשלה שלנו דואגת לכל תושבי ישראל, ומחזקת את המדיניות שלנו לטובת ירושלים מאוחדת וחזקה תחת ריבונות ישראל. הבאנו לממשלה החלטה לטובת תושבי מזרח ירושלים, החלטה חשובה מאוד בהיקף של 3 מיליארד שקלים, החלטה שתשנה את פני העיר. ההחלטה הזו כוללת פיתוח מאסיבי של תשתיות, רפורמה במערכת הבריאות, הרווחה, הגברת הביטחון האישי, הגברת התעסוקה והעלאת זכאי תעודות בגרות. אנו בונים את ירושלים ומחזקים את המשילות, מאחדים את ירושלים".

שר האוצר סמוטריץ' אמר: "חצינו את רף מיליארד השקלים במענק הבירה השנתי, הממשלה הזו באמצעות המשרדים השונים משקיעה תקציבי עתק בפיתוח כבישים, תשתיות, הנה ראש עיר שלא עושה פוליטיקה אלא עושה את מה שנכון לעיר. חלק גדול מהנכונות של הממשלה והשרים כולם להירתם לירושלים זה כי יש שם מנהיגות טובה, נחושה, מקצועית, עם חזון ויכולת ביצוע. מקווה שיהיו לך עוד שנים להצעיד את בירתה של ישראל מאוחדת. אישרנו תקציב ענק היום בממשלה, מי שהתחיל את מושג תכנית חומש הוא נתניהו, גם את תוכנית החומש למגזר הערבי, והבדואי, ועובדתית, ממשלות המחנה הלאומי בראשותו של נתניהו היו אלה שהשקיעו וישקיעו הכי הרבה בכל חלקי החברה הישראלית וזה נכון גם ביחס לאוכלוסיות ספציפיות שמקבלות מענה".

הוא הוסיף: "אנחנו רוצים לוודא שהתקציבים האלה מגיעים ליעדם, משרתים את אזרחי ישראל שאליהם מיועדים התקציבים האלה ולא מגיעים לידיים אחרות, בין אם זה גורמי פשיעה שגובים מחיר נורא מהחברה הערבית, יש על זה מעורבות של טרור והסתה לאלימות".

"אחרי לא מעט שנים שעצמנו עין, אנו שמים לזה סוף, אנו לא מייצרים תופעות לוואי מסוכנות, אני אומר לחבריי בשלטון המקומי, לא מבין את ההודעה על שביתה, ראשי הרשויות צריכים להיות הראשונים שמשלבים איתנו ידיים. אני קורא לראשי הרשויות במגזר הערבי - שלבו איתנו ידיים, אתם אמורים להיות בעלי האינטרס הראשון שהמהלכים האלה יבוצעו וזאת על מנת להילחם במאבקי השליטה של הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית על תקציבי המדינה, אתם הראשונים שהתושבים שלהם נפגעים מבזבוז הכספים הזה, תשלבו איתנו ידיים בהוגנות".