בעקבות הדיווחים על הניסיונות להגיע להסכם נורמליזציה בין סעודיה לישראל, הכתב והפרשן המדיני של 'וואלה' ברק רביד התראיין היום (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב־103FM והתייחס לפרטי העסקה הנרקמת בין המדינות.

דרמר רמז שישראל לא תתנגד לתוכנית גרעין סעודית - ואז לפיד נכנס לתמונה
השלום הנכסף עם סעודיה עלול לבוא בתוספת פצצה נסתרת עם מנגנון השהייה | חוגי

"אני חושב שבעיקר מה שצריך לשים לב, גם בראיון שדרמר נתן וגם בהודעת הבהרה שלשכת ראש הממשלה הוציאה, צריך להסתכל על כל אות ואות וכל מילה ומילה בנושא הגרעין", אמר רביד בפתח דבריו, "בסופו של דבר, למרות הניסיון של לשכת ראש הממשלה להבהיר את דבריו של דרמר, בסוף המדיניות של נתניהו בכל מה שנוגע לניסיון להשיג הסכם נורמליזציה עם סעודיה, נתניהו מנסה להגמיש כמה שיותר את הקווים האדומים של ישראל בכל הנוגע לתוכנית גרעין".

"בכל מה שנוגע לאיראן נתניהו התנגד כמעט לכל דבר, ובוודאי נגד כל העשרת אורניום, כשזה מגיע לסעודיה הדברים קצת שונים ונתניהו ואנשיו אומרים 'בואו נראה'", הוסיף, "ברור שמה שנתניהו רוצה זה הסכם עם סעודיה והוא מוכן להגמיש הרבה קווים אדומים בדרך. אני לא בטוח שיאיר לפיד לדוגמה, שיוצא נגד הדבר הזה ואומר שיצביע נגד כל הסכם שיכלול תוכנית גרעין בסעודיה, אני לא בטוח כמה הוא היה עושה אם הוא היה ראש ממשלה. כמו שנתניהו הציג קו לא הכי הגיוני נגד ההסכם על הגבול הימי עם לבנון כשהיה ראש אופוזיציה".

לסיום טען רביד כי "מה שבטוח, שנתניהו לאורך כל השנים מעולם לא נקט קו כל כך ליברלי בנוגע להעשרת אורניום במדינה שאינה ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM