יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ביקר אתמול (ראשון) בישיבת הרשב"י בבני ברק. העיתוי של קבלת הפנים החמה והחיבוק לו זכה גנץ גם בתקשורת המגזרית אינו מקרי. אמנם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נמצא בסכנה ממשית לאבד את תמיכת המפלגות החרדיות, אך כך הם מאותתות לו: "גם בין שותפים יש קווים אדומים" בנוגע לחוק הגיוס.

קבלת פנים מלכותית לגנץ והמסר של גפני: החרדים מאותתים לנתניהו בנוגע לגיוס
"על מה נתפשר?": שר חרדי במסר תקיף לנתניהו על חוק הגיוס

גנץ מקפיד להשאיר דלת פתוחה לציבור החרדי בתקווה לראות מה יוליד יום, אך במפלגות החרדיות מבינים כי הציבור שלהם מחובר הרבה יותר לנתניהו כדבק המחבר בין אנשי הבלוק הימני, חיבור שהוכיח את עצמו בחמש מערכות בחירות ולא צפוי להתפרק בגלל מתווה הגיוס.

יאיר לפיד ובני גנץ בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד ובני גנץ בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בו בעת, יאיר לפיד מחפש נושא חדש שיבדל אותו ולא ישלח אותו לקלחת שממילא דעתו מוכרת בה והיא נושא הגיוס. בשבוע שעבר הוא הגיע לבקו"ם אך שיחת היום עדיין נסובה בחיזור ההדדי ובאינטרס ההדדי שבין המפלגות החרדיות לבין גנץ. 

לפיד החליט להוסיף נופך מדיני כמי שמנסה לעצור את תוכנית הגרעין הסעודית, וכעת מנסה למנוע עוד הסכם שלום שיעזור לנתניהו בסקרים. גורמים בימין טוענים כי ישנו תיאום בין ביידן ללפיד, ואם אכן כך הדברים נראה שלפיד מודע שהרכבת מירושלים לריאד כבר מחממת מנועים בתחנה.

כל עוד פגרת הכנסת ממשיכה המאבק על סדר היום הציבורי ימשך מדי יום לגבי החקיקה של חוק הגיוס עליה כבר הוסכם מבחינת סדר קידומה במירוץ העכברים שבינה לבין הרפורמה השרירים ימשכו עד ההסכמה וההסכמה לחקיקה וקידומה תדחה עד הדקה האחרונה.