התגובות לריאיון מעורר המחלוקת של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר לא מאחרות לבוא. לאחר שאמר השבוע כי שמירה על חייהם של היהודים בשומרון גוברת על חופש התנועה של הפלסטינים ביהודה ושומרון, במשרד החוץ האמריקאי מגיבים. 

"מפקירים את בניית המיגוניות": תושבי הצפון במסר תקיף לממשלה
האינתיפאדה השלישית כבר כאן? בכיר לשעבר בשב"כ בקביעה חריגה

על פי דיווח הבוקר (שישי) של ברק רביד בוואלה!, דובר מטעם משרד החוץ האמריקאי אמר: "אנחנו מגנים כל התבטאות גזענית ומתסיסה. מסרים כאלה מזיקים במיוחד כשהם זוכים לתהודה מצד אנשים בעמדות הנהגה".

בראיון לחדשות 12 השבוע התייחס בן גביר לגל הפיגועים ואמר כי הזכות שלו, של אשתו ושל ילדיו לנסוע בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הפלסטינים. "זו המציאות, זו האמת. זכות החיים שלי קודמת לזכותם", אמר בן גביר. מוקדם יותר השבוע, התבטא בן גביר בנושא האלימות בחברה הערבית, והודה: "אנחנו במצב חירום". 

"זו המשמרת שלי, לא מתרץ תירוצים", אמר אך הוסיף: "בר לב וסגלוביץ' נתנו כסף לחברה הערבית והוא עבר למשפחות פשע. הנשק ומשפחות הפשע לא התחילו אצלי. אני לא מצטער שלקחתי את התפקיד, אני משנה ושכר השוטרים עלה". עוד אמר השר: "אני חושש שהנשק יופנה כלפי הציבור היהודי - ולכן צריך לעצור את זה, זה סיכון קיומי על החיים של כולנו".