בשבוע השני ברציפות: פעילי מחאה אזקו את עצמם גם היום (שישי) לרכבת הקלה האחרונה של היום ומקיימים בה קבלת שבת עם שולחן אוכל, במחאה על אי הפעלת הרכבת בשבת. המפגינים דיווחו כי בעקבות המחאה, מפעילי הרכבת עצרו אותה מלהמשיך לנסוע והיא עומדת בתחנת אלנבי בתל אביב. המשטרה תגברה כוחות במקום ולוחמי יס"מ מנעו ירידה לרציף כולל מצלמי עיתונות.

לא עוצר באדום: שאמה הכהן יפעיל את הקו גם בשבתות
כך המעורבות הסינית בפרויקטי תשתית תעמיד במבחן את יחסי ישראל-ארה"ב

כזכור, גם ביומה הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן, הגיעו פעילים המוחים נגד הממשלה, מצוידים בדגלי המדינה, מגאפונים, בחצוצרות ושלטים. ״באנו לוודא שגם ברכבת הקלה לא ידירו אותנו״, אמרו פעילות של תנועת בונות אלטרנטיבה. בשלב מסוים, חלק מהמפגינים אף קשרו את עצמם לרכבת, וסירבו להתפנות מהמקום.

מחאה נגד השבתת הרכבת הקלה בשבת (צילום: ללא קרדיט)
מחאה נגד השבתת הרכבת הקלה בשבת (צילום: ללא קרדיט)

"היינו אזוקים 3-4 שעות, חיכינו לכניסת השבת", סיפר סהר כהנא, פעיל שאזק את עצמו לרכבת הקלה בשבוע שעבר. "בסופו של דבר השתחררנו בצורה עצמאית. הייתה לנו אמירה ברורה, והיא שהציבור החילוני מפסיק לשתוק נוכח כל התהליכים המאוד רעים שקורים פה במדינה".

"הרכבת הקלה היא רק דוגמה אחת שזועקת לשמיים בחוסר הצדק וההגינות שלה", המשיך. "זה היה רק ספתח לאמירה הזו. אם אנו מדברים על מהות ועל יהדות, מהות לא עושים בכפייה. ליהדות יש המון גוונים, כל אחד יכול לקחת את זה למקום שלו. ברגע שאתה כופה זאת, יש התנגדות, ולא מבינים למה הציבור החילוני כל כך מרים את הטון".