יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השתתף היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, והתקבל בקריאות בוז כשנכנס לאולם מצד אחד הצופים בקהל.

"ברגע שיש צרחות הרמטכ"ל חייב לצאת מהחדר": ליברמן עם פרט מטלטל על נתניהו

ליברמן התייחס לדיונים העתידיים בבג"ץ בעתירות נגד חוק הנבצרות ועילת הסבירות: "אני זוכר את הנאום של נתניהו שדיבר על איראן, משילות ושום דבר על הפיכה משפטית. ההפך, אני רואה כישלון בביטחון, כישלון במשילות. תראו מה קורה בחברה הערבית. אנחנו רוצים להפיל את הממשלה הגרועה הזאת, אין סיג ושיח. בית המשפט חייב לפסול את חוק עילת הסבירות והנבצרות, זה חוק אישי, פרסונלי. זה מחטף אנטי חוקתי שחייב להיפסל. תפקידו של הנשיא לגשר, האם יש לזה סיכוי? אני מקווה מאוד שלא. מושכים אותנו לעימות פנימי חסר תקדים. נתניהו התחייב לחוק ההשתמטות של ש"ס, התחייב לשנות את הרכב ועדת השופטים והחוק של שלמה קרעי להשתלטות על התקשורת".

באשר לתזכיר חוק הגיוס החדש, תקף: "בתוך הליכוד יש מבוכה. כולם מבינים שחוק ההשתמטות פוגע בחברה הישראלית. הדבר הכי חשוב זה שוויון בנטל. הממשלה הבאה חייבת להיות ממשלת שיוויון בנטל כולם, כולל כולם. כולם בגיל 18 חייבים להתגייס, יהודים, מוסלמים, דרוזים, צ'רקסים. אנחנו קורסים כלכלית. חסרים לנו חיילים. או שירות אזרחי או שירות צבאי. אין יותר מקום לישיבות הסדר - כולם אותו דבר. כל הסיפור הזה סותר את היהדות. כל גדולי ישראל היו לוחמים, דוד המלך, יהושוע בן נון, המכבים. הם לא היו יהודים פחות טובים מגולדקנוף ודרעי".

לדבריו, "חייבת לקום ממשלה בלי נתניהו ובלי עסקני ש"ס ויהדות התורה, צריך להפריד בין העסקנים לבין האוכלוסייה החרדית. אסור שנתניהו ימשיך אפילו יום אחד - הוא איום קיומי למדינת ישראל וחייב להסתלק. צריך לעשות מעשה משה רבנו ולהוציא את ש"ס ויהדות התורה 40 שנה לאופוזיציה. ש"ס, יהדות התורה, סמוטריץ' ובן גביר אלה מפלגות לא ציוניות. צריך להקים ממשלה ציונית, ללא המפלגות הערביות. בקצב הזה יהיה פה רוב אנטי ציונים במדינה. אני מדבר הרבה עם חברי כנסת מכהנים בליכוד, אפילו הבוקר דיברתי. הם מתקשים לגייס רוב עם הנוסח הקיים של חוק הגיוס. ההצעות שהניחו על השולחן ביש עתיד והמחנה הממלכתי, זה בלתי מתקבל על הדעת מבחינתי. הסעיף הכי שנוי במחלוקת זה חוק ההשתמטות - זה יכול להוביל להפלת הממשלה. הממשלה מרחיבה את צבא השם ופוגעת בצה"ל. אני קורא לכולם להמשיך ולהתנדב, להתגייס למילואים. להשאיר את הוויכוח מחוץ לצה"ל. האחריות היא על ראש הממשלה".