חבר הכנסת אלעזר שטרן שוחח היום (שני) עם גיא פלג ואודי סגל בתוכניתם ב-103fm על האפשרות לממשלת אחדות, והבהיר: "כשנתניהו יציע ממשלת אחדות, יהיה דיון. אני חושב שהתנאים לממשלת אחדות ברורים לכולם, ועל זה יצטרך להיות דיון ביש עתיד ובסיעות האופוזיציה".

סמוטריץ' הודיע: הכספים שהוקפאו לרשויות הערביות - יועברו תחת בקרה
דיווח בסוריה: ישראל תקפה לפנות בוקר את נמל התעופה בחלב

בפתח הראיון נשאל שטרן האם לדעתו התפספסה פריצת דרך והשיב: "אני חושב שאזרחי ישראל מסתובבים כולם, אלה שהצביעו לממשלה ואלה שלא, כשיש מעל הראש שלהם עננה שחורה של דברים חמורים מאוד, של חששות. בכל מערכת ערכים יש התנגשויות של ערכים, אני חושב שמול החורבן שהממשלה הזו משיתה על כולנו - אם יש אפשרות להציל את מדינת ישראל, אני אהיה בעד ואדון בזה בכובד ראש".

"אנחנו חושבים שלמדנו ויודעים איך יוצרים יחסים עם מדינות ערביות, איך מתחילים אותן ואיזה תיאומים עושים כדי לחשוף אותם לציבור ובאיזה שלב", המשיך. "אם היינו עושים את זה עם מצרים או עם איחוד האמירויות או מדינות אחרות כנראה שלא היו לנו יחסים איתם בכלל. יש דרכים להקים דרכים עם מדינות ערביות, הייתי שמח לברך על הקמת יחסים עם לוב אבל זה לא המצב. אני חושב שהטכנולוגיה הזאת של איך מודיעים ואיך עושים היא רק פוגעת בסיכוי להקים יחסים".

לאחר מכן, שטרן דן בהשתלשלות האירועים סביב ועדת הרוגלות, לאחר שזו אושרה: "הממשלה הזו קמה בבוקר וחושבת 'איך נקבל החלטות בניגוד להחלטת היועצת המשפטית לממשלה', אני אומר את זה בכאב. הם מוודאים את החרבתה של מדינת ישראל. היא הייתה צריכה להקים ועדה על הרציחות במגזר הערבי, אי משילות בנגב, ההרוגים ביהודה ושומרון, איך ממשלת נתניהו קידמה את פרויקט הגרעין של איראן, איך אין כסף למערכת החינוך אבל יש כסף למערכת האי חינוך בעולם החרדי. יש דברים שמטרידים את מדינת ישראל הרבה יותר".

על השאלה האם היה קיים ניגוד עניינים בדרך הפעולה של 'יש עתיד', השיב: "אפשר להגיד שהממשלה שלנו שיתפה פעולה עם מנסור עאבס ובגלל זה היה יותר טרור ברחובות והיו יותר הרוגים ביהודה ושומרון. המציאות היא הפוכה, הייתי מצפה שהממשלה תדון בהקמת ועדת חקירה ממלכתית איך תחת הממשלה הימנית יש הכי הרבה הרוגים מאז האינתיפאדה השנייה. או אם הם רוצים איך קפץ מספר ההרוגים בחברה".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: מחאת הסטודנטים והסטודנטיות)

"אני עדיין חושב שבישראל אני רוצה לראות אחדות, וכשבנימין נתניהו יציע יהיה דיון. כשבנימין נתניהו יציע ממשלת אחדות יהיה דיון, אני אשמע את התנאים – יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. התנאים ברורים לכולם".

כאשר נשאל איך חשב שתיראה הממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' השיב: "ידעתי איך היא תראה, לא עד כדי כך. גם בעבר כשנשאלתי אמרתי שבינימין נתניהו יציע – הוא לא הציע הוא לא רצה אותנו. הממשלה הזאת רואה מה היא גוזרת עליהם, יש דברים מדידים. הדולר זה מדיד, יוקר המחייה זה דבר מדיד, מספר ההרוגים ביהודה ושומרון ובחברה הערבית זה מספר מדיד".