על רקע איסורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על בכירי הממשלה לנסוע לוושינגטון ולפגוש את מקביליהם בארה"ב, בכירי ממשל ביידן הגיעו לניו יורק לבניין האו"ם על מנת לפגוש את השר הביטחון הישראלי יואב גלנט. נריה קראוס, שליחת 'חדשות 13' לארה"ב, שוחחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל והתייחסה לנושא.

לפני רה"מ נתניהו: לפיד יטוס לארה"ב וייפגש עם בכירים בבית הלבן

"זה תיאטרון האבסורד מה שקורה בניו יורק בימים האחרונים סביב הביקור של גלנט", הכריזה קראוס בפתח השיחה. "גלנט מגיע לארה"ב, והביקור הזה בעיקרו הוא לפגוש ישראלים בחו"ל, את שגריר ישראל באו"ם. ברור שבשיח הזה עם מזכ"ל האו"ם עולה מנדט היוניפיל בצפון והחשש של ישראל שינסו לעכב את הצעדים, שהם יצטרכו לקבל אישורים מצבא לבנון, אבל צריך להגיד את האמת - מזכ"ל האו"ם הוא לא מי שמקבל את ההחלטה בנושא הזה".

עוד טענה כי "אנחנו רואים כאן מחזה די הזוי של שר ביטחון בכיר כמו גלנט וגם אהוד על ידי הממשל האמריקאי, מרגישים שהוא הדמות השפויה בממשלה הנוכחית, והוא לא מגיע לוושינגטון לפגוש אף אחד מהבכירים. מה שמדהים זה שעוד אחרי הפגישה מזכ"ל האו"ם, חשאיות רצינית ביותר במשך מספר ימים סביב הפגישות שקרו אתמול, פגישות של יועצים בבית הלבן שמגיעים לפגוש את גלנט בניו יורק, כי הוא לא יכול לפגוש אותם בוושינגטון. אנחנו מדברים על מספרי 2 פלוס מינוס אפשר להגיד".

באשר לכך שכל הפגישות התקיימו בניו יורק ולא בוושינגטון כפי שהיה נהוג עד איסורו של נתניהו, אמרה: "כל האירוע הזה שהם מוצאים את עצמם צריכים לנסוע לניו יורק וגלנט לא יכול לפגוש את הבכירים האמיתיים, את מקביליו, כל זה קורה בצל האיסור של נתניהו על השרים, בפרט על גלנט. האיסור הזה לא כולל את רון דרמר. אותם יועצים בבית הלבן באמת מוצאים את עצמם בסיטואציה שהם צריכים לנסוע, והם מודעים לזה באופן מוחלט. אני לא בטוחה עד כמה החרם הזה ימשיך להיות תקף, אין לי שום ספק שיהיה משהו בשולי עצרת האו"ם".

"אני גם שומעת קולות מכיוון הממשל האמריקאי שהם שוקלים בחיוב פלוס להזמין את נתניהו לבית הלבן, זה משהו שהם עוד מתדיינים עליו", הוסיפה, והדגישה: "לא ממש עוזרות לנתניהו כל ההתבטאויות של השרים בימים האחרונים, למשל ההתבטאות של בן גביר, ההתבטאות הגזענית שלו, ואחר כך סמוטריץ' על אמריקה - ההתבטאויות האלה ממש פוגעות בימים הקריטיים האלו בנתניהו. יש מצב שזה יקרה ויש מצב שזה יקרה באותו שבוע של עצרת האו"ם".

על החשאיות סביב פגישותיו של גלנט עם הנציגים האמריקאים, הבהירה: "הפרופיל הנמוך לא היה רק מהצד של לשכת גלנט, גם מצד הבית הלבן ומחלקת המדינה האמריקאית, שמרו על חשאיות מוחלטת. גם כשכבר היה לי ברור והיו לי את כל הפרטים המלאים, גם אז שמרו על עמימות מוחלטת ולא היו מוכנים לאשר את הפרטים. זה באמת משהו הזוי, ואני חייבת להגיד - הגורמים הבכירים ביותר בבית הלבן במחלקת המדינה לא מצליחים להבין את האירוע הזה".

"שאלת השאלות כרגע האם נתניהו יקבל את הפרס הגדול, ביקור בבית הלבן, ושימו לב לעיתוי - 12 בספטמבר הדיון בבג"ץ על עילת הסבירות, אם כמה ימים אחרי זה נתניהו מגיע אחרי שהוא אמר שהוא לא יממש את פסיקת בג"ץ והוא יפגוש את ביידן בבית הלבן, זה יהיה מאוד מאוד מעניין", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm