במהלך ביקורו בקפרסיין, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הכתבים המתלווים אליו, והתייחס לסוגית הגז שנידונה במהלכו. "לדעתי סוגית הגז התבררה והתחדדה, אני לא רוצה להיכנס לפרטי הפרטים כאן, אבל אנחנו עומדים בפני החלטה". 

הראשון מבין סדרת ביקורים מדיניים: נתניהו נועד עם נשיא קפריסין
השלום הנכסף עם סעודיה עלול לבוא בתוספת פצצה נסתרת עם מנגנון השהייה | דעה

עוד הרחיב בנושא: "אמרתי לכם שיש חמש אפשרויות, אני מעריך שיש פחות כתוצאה מהמפגש הזה. יש תמימות דעים בין היוונים והקפריסאים שהם מעדיפים כרגע לפני שהם באים לצינור הגדול, שזה מחיר גדול מאוד, ללכת בעצם על המקטע הראשון שזה צינור מאסדות הגז שלנו למפעל הנזלה של LNG בקפריסין, ואז אומרים - אתה משמר את האופציה לעשות את הצינור בהמשך, למשל אם תהיה טכנולוגיה של מימן אז תוכל להמשיך, אבל כרגע יש לך את הדבר הזה".

בנימין נתניהו מתייחס למבצע "בית וגן" בג'נין. באדיבות אנה ברסקי (צילום :אנה ברסקי)

נתניהו ציין גם את סוגית הכבל החשמלי: "הדבר השני, אנחנו מתקדמים עם הכבל החשמלי, ישראל מפסיקה להיות אי והיא תהיה חלק ממערך חשמל בינלאומי, דבר שלא היה עד היום".

כמו כן, הרחיב גם בנוגע לשוק החלב: "אנחנו פשוט הולכים לפתוח את שוק החלב וזה חדשות טובות. אני בשיח מתקדם עם שר האוצר בעניין הזה, הוא מאוד תומך בעניין הזה, לא לפתוח את זה לכמה חודשים, אלא לפתוח את זה בכלל. אני מבטיח לכם שהראשונים שיבואו הנה יהיו היוונים והקפריסאים, יש להם מה להציע, אז זה שלושת הדברים העיקריים".

בנימין נתניהו, ניקוס כריסטודולידיס (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
בנימין נתניהו, ניקוס כריסטודולידיס (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

בתוך כך, גורם מדיני בכיר התייחס לאפשרות של הגעה לנורמליזציה עם הסעודים: "את הסכמי אברהם ניהלנו במשך שלוש שנים, ואף אחד לא ידע מהנעשה,  בסביבת רה"מ ידעו 3-4 אנשים וזה לא זלג החוצה. עם סעודיה זה דבר אחר, המשך ישיר של הסכמי אברהם, שינוי משמעותי. יש מאמץ משותף של שלוש מדינות. ביטחון ישראל לא יוקרב כאן – זה מה שאפשר לומר בביטחון מלא".

עוד ביקש להדגיש: "חוזה הגנה עם ארה"ב, זה מה שמעניין אותם. גם הנושא הפלסטיני שהסעודים מעלים - גם במקרה הזה, ביטחון ישראל לא ייפגע". 

כמו כן, התייחס לסוגית הזמנתו של נתניהו לבית הלבן: "נתניהו היה שם יותר מכל מנהיג אחר במאה ה20 , כך אמרו לו פעם בבלייר האוס" (בית ההארחה הרשמי של נשיא ארצות הברית). בנוסף, טען כי בקרוב צפויה להתקיים פגישה בין נתניהו לביידן. "מספר פגישות לאו דווקא מעיד על טיב היחסים, עם אובמה נתניהו נפגש הרבה", ציין.