יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן דחו היום (שלישי) בראיונות בכאן רשת ב' את מתווה הנשיא לפשרה בחקיקה המשפטית שנחשף אתמול.

לוין מתנגד בחריפות להצעת הפשרה החדשה: "אי אפשר להסכים לה"

מיכאלי אמרה: "אין עם מי לדבר. כבר הבוקר השר לוין אמר שהפשרה הזו היא לא אופציה ולכן ברור שכל האירוע הזה הוא פיקציה. אין לצערי עם מי לדבר. שמעתי לראשונה אתמול על הפשרה הזו. אנחנו מאמינים שאסור לתת לגיטימציה לממשלה הזו".

מיכאלי נשאלה אם הייתה מתנגדת לפשרה גם לפני שלוין הודיעה שהוא דוחה אותה, והיא ענתה: "נכון, אני יודעת שלנתניהו אי אפשר להאמין".
עוד נשאלה מיכאלי מה צריך שיקרה כדי שתיכנס למשא ומתן, וענתה: "צריך הצהרה חד משמעיות של נתניהו שמוכן להוריד מסדר היום באופן מוחלט את השינוי בוועדה למינוי שופטים. אין פשרה על הרכב הוועדה, נקודה".

ההצבעה על עילת הסבירות: האופוזיציה בקריאות בושה (צילום :מרק ישראל סלם)

חה"כ ליברמן תקף אף הוא את נתניהו וטען שהוא לא מעוניין בפשרה אמיתית: "ברור שנתניהו לקראת דיון בבג"ץ ונסיעה לוושינגטון מעוניין בריכוך האווירה הציבורית. הפשרה הזו היא הונאה, נתניהו מוכן להקריב את הכול על מנת להציל את עצמו".

עוד אמר ליברמן: "לא יודע מה גנץ מתכוון לעשות, אבל אין ספק שההצעה שלו בנושא חוק ההשתמטות מתואמת עם המפלגות החרדיות. בין כל האלטרנטיבות, הגרועה היא שנתניהו ימשיך לקיים כרה"מ, מצבנו יותר גרוע מאשר ערב מלחמת יום כיפור. איפה היינו לפני 8 חודשים ואיפה אנחנו היום".

במקביל, ‏גורמים באופוזיציה טוענים כי חשיפת המגעים למתווה הפשרה סביב הרפורמה המשפטית פגעה פגיעה קשה במאמץ להגיע להסכמות: "הקיצוניים שבקואליציה נצחו את המתונים. ההדלפה היא חיסול ממוקד".