חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) שוחח היום (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm ושיתף בתחושותיו על הידיעה כי בתום המגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג - הרפורמה המשפטית הוקפאה.

הרצוג מתייחס למתווה: "קורא למנהיגים לגלות אחריות, יש להגיע להסכמה רחבה"
צרות לנתניהו? ביקורת נוספת על המתווה מהליכוד: "לא יכול לחיות עם זה"

"אני זוכר מתקופתי בבית הנשיא שיש פער גדול בין עמדות הצדדים כפי שהן מוצגות על ידי המתווכים לבין העמדות בפועל. זה מה שגרם לפיצוץ בפעם האחרונה", אמר בפתח דבריו והוסיף ביחס לידיעה מהמתווה החדש:  "זאת לא פשרה - זאת התקפלות וללכת הביתה. זאת חזרה מוחלטת ממה שהחלטנו להעביר. אני לא רואה איך השטח בימין, השטח הליכודי, אוכל את הדבר הזה". 

בהמשך, עוד אמר: "אני לא רואה מצב שבו ההרכב וועדה למינוי השופטים לא משתנה, זה לא מתקבל על הדעת. בלי לשנות באופן דרמטי את ההרכב, אני לא רואה משהו שאפשר להתחיל לקרוא לו פשרה. זאת אפילו לא התקפלות, זאת חזרה מוחלטת ממה שהחלטנו לנסות להעביר".

 

וביקש לציין כי "זה לא המרכז - יש פה גורמים קיצוניים שבאו ואמרו שהם לא מקבלים את תוצאת הבחירות ולכן הם שורפים את הכול - זה אומר שבישראל אפשר לקבל הכול אם שוברים את הכלים, נוהגים באליפות, מעודדים סרבנות, יוצאים נגד ישראל בחו"ל. ככה אפשר להשיג דברים במדינה. אף אחד לא מוכן לדבר על הסדר בצד השני, ולמה? כי הם לא רוצים לעמוד מול אותם קיצוניים שמובילים היום את המחאה ושאתמול פצצו במכות אירוע של הליכוד ברעננה. זה מטורף ואף אחד לא עושה עם זה כלום".  

לטענתו של חבר הכנסת: "אני שומע על המשא ומתן מהתקשורת, אף אחד לא מעדכן אותנו בליכוד. אני מוטרד ואני מפחד בין היתר בגלל התמונות שראינו אתמול ברעננה - אנחנו הולכים למקום שיישפך פה דם ואף אחד לא עוצר את זה. גם אם נתקפל - זה לא יעצור אותם. הם רוצים לעשות פה הפיכה של ממש, רוצים להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה. אני לא רואה מצב שהממשלה מביאה כזה הסדר לציבור".

הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט בתל אביב

לסיום, תקף את היועצת המשפטית לממשלה והדגיש: "בית המשפט העליון הראה בינתיים בפסיקותיו שעמדת היועצת המשפטית לממשלה היא לא הורים ותומים. אין ספק שהיועצת המשפטית לממשלה הזו היא האדם הכי פחות מוכשר שכיהן בתפקיד הזה. זה גדול עליה ב־400 מידות והיא מוכיחה את זה מידי יום. יום לא עושה שום בית ספר לאף אחד, אנחנו מתמודדים עם ההחלטות שלה. אין טעם בדיון איתה אם אין כוונה לפטר אותה. כרגע אני לא חושב שנכון בכלל לדבר על האופציה הזאת כי זה בדיוק מה שהיא רוצה. אם היא תפוטר היא תשמח מעל השמיים - לכן אסור לנו ליפול פה אל תוך הפח הזה. אנחנו צריכים להמשיך לתת לה להיות לא רלוונטית".