אנשי התקשורת הבולטים שמזוהים עם מחנה הימין התייחסו היום (שלישי) למתווה הפשרה שפורסם אודות הרפורמה במערכת המשפט, וטענו כי למרות שהיו מעוניינים לראות את הרפורמה עוברת במלואה, יש להסכים להצעת הפשרה.

לוין על המתווה שדווח: "מפריחים בלונים, לא מאמין שנתניהו הלך מאחורי גבי"
צרות לנתניהו? ביקורת נוספת על המתווה מהליכוד: "לא יכול לחיות עם זה"

אראל סג"ל אמר בתוכניתו ב-103FM: "אני לא אוהב את מתווה הפשרה אך זה מה שיש כרגע. ההצעה הזו היא הכי כניעה, דגל לבן שהממשלה מרימה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

גם ינון מגל אמר בתוכניתו ב-103FM כי "מצד אחד נתניהו במצב מורכב, מדובר על ויתורים שאף אחד לא רוצה. אי אפשר להגיע לפשרה עם אופוזיציה כשיש לי מחאה שלא תיתן שום דבר. אם נתניהו מוכן להסדר כניעה אז הוא מתנהג כאחראי בחדר וגם זה בסופו של דבר לא מסתדר - גם אם הוא רוצה להרגיע את השטח ימשיכו להאשים אותו".

שרון גל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נכון שזה מעט וזה כואב ולא מה שהובטח ולא מה שחלמנו - אבל בעת הזאת אין ברירה אלא להסכים לפשרה. כוחנו באחדותנו ועם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

שרון גל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרון גל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, שמעון ריקלין כתב: "לדעתי נתניהו צריך להודיע חד צדדית על השעיית הרפורמה. כי לא משנה מה הימין יחוקק ויעביר היא לא תתקיים. הצד השני לא משחק לפי הכללים ולא מכיר באמת בדמוקרטיה. הם התחילו בפירוק בפועל של המפעל הציוני. הודעה כזו של נתניהו הרי לא תגרום לאנטי דמוקרטים להפסיק בשגעת שלהם. היא תימשך בכל מקרה. ואז הם יקרסו לתוך עצמם ואולי יתעוררו ממחול השנאה והגזענות ששטף אותם".

"נתנחם בכך שפרצופם האמיתי הולך ונחשף ונמתין בסבלנות להזדמנות שעוד תבוא", הוסיף, "אסור לנו להיסחף איתם לריב רגשי יצרי ומטופש שברור לכולם שלא ישנה באמת דבר. תראו את ביטול עילת הסבירות. גם אם הם לא ישנו את ההחלטה בבית המשפט ואני חושב שהם ישנו אותה. ואז הם יגידו מידתיות ואז מה נעשה? צריך לנשום עמוק להבין את שדה המערכה החדש ולהתאים את הפעולות שלנו אליו כי הבעיה גדולה בהרבה ממערכת המשפט: המוסדות רבי הכח בישראל כולם נשלטים על ידם באופן בלעדי ואת זה צריך לשנות לאט ובהתמדה. התינוק הזה שלנו. מוטב להיות חכמים בעת הזו. חייבים לחשב מסלול מחדש".