האדריכל יואב אנדמן עוכב לחקירה בערב שבת האחרון בחשד כי תלה שלט מחאה על חצר ביתו של שכנו, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, חבר הכנסת מטעם מפלגת עוצמה יהודית. אנדמן אמנם כבר שוחרר בחזרה לביתו, אך רוחות האירוע מסרבות להירגע כאשר ציבור רב נזעם על ההחלטה לעכב את אנדמן על מחאתו. 

שכנו של השר וסרלאוף עוכב; טענות קשות הופנו נגד המשטרה

בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ב־103fm ביקש היום (ראשון) יואב אנדמן, האדריכל והשכן של וסרלאוף שנעצר, להבהיר כי אינו מבקש לגרש את השר מהשכונה. לדבריו, "השר מקפיד לא לדייק בפרטים, אבל זה לא העניין. העניין הוא שהאיש הליברלי והמכיל והמקבל הזה, נשא הספדים על קברו של מאיר כהנא - ממציא העליון היהודית. הוא נשא הספדים על קברו של כהנא בשנה שעברה, בהזכרתו - אבל הוא מגדיר את עצמו כמכיל ומקבל וליברלי". 

אנדמן עוד תקף את השר וסרלאוף ואמר בזעם: "הוא גם קבע שאנו לא רוצים שהוא יגור בשכונה, ההפך - אנחנו לא אורית סטרוק, אנחנו מקבלים אותו לשכונה, אין לנו שום בעיה עם זה. יש לנו המון בעיות עם הדעות שלו ויש לנו בעיות על ההפיכה המשטרית שהוא ומפלגתו חלק ניכר ממנה". 

השלטים שתלה שכנו של השר יצחק וסרלאוף (צילום: ללא קרדיט)
השלטים שתלה שכנו של השר יצחק וסרלאוף (צילום: ללא קרדיט)

בהמשך, הוסיף: "אין לנו שום דבר נגד דתיים, הרי בשכונה שלי מול ביתו של וסרלאוף יש בית ספר של בנות דתיות - מעולם לא היה עניין והייתה מחלוקת. אנחנו חיים איתם אחלה. עם זאת, אם הם יהיו מיסיונרים, נדבר אחרת לגמרי. השלט הגדול שתלינו, אני תליתי אות על גדר בית הספר של הבנות החרדיות בשישי בצהריים והסרתי אותו בחזור מקפלן. זאת כדי שלא יהיה חשד לחשד שהבנות הצעירות יעלבו מהתוכן". 

עיכוב שכנו של השר וסרלאוף (צילום :ללא קרדיט)

לסיום, טען כי "גם בחקירה שאלתי את ששת השוטרים שפגשתי האם זה אמיתי, האם הם לא מתביישים - ראיתי באישונים שלהם את המבוכה. אמרתי להם 'תגידו מה זה מתרחש?', הם אמרו לי 'תשחרר, הוראות מלמעלה'. כמה גבוה מלמעלה? אני לא יודע". לבסוף, ציין כי "אני לא בעד הפרעות מול בתי כנסת, בסיבוב הבוקר המפורסם שלי שבו תליתי 12 דפים, ראיתי קבוצה של נשים דתיות - ישבתי איתן לשוחח, לא הגענו להסכמות, אבל הייתה שיחה נעימה ומכבדת". 

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm