ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי אמר היום (שני) כי בחודשים האחרונים ישראל החלה לנהל שיחות עם גורמים פלסטינים, כחלק מהמאמץ להגיע להסכם נורמליזציה עם סעודיה.

בארה"ב חושפים: "יש הבנות רחבות על רכיבי נורמליזציה בין ישראל לסעודיה"

"זה שיח ראשוני מסוגו לפחות עשור שבו הנציגים מדברים בצורה מאוד פתוחה על מה שהם רוצים. יש פרי לשיח עם הפלסטינים, יש להם הבנה הפעם הם לא ייתנו להסכמים האלה לחמוק מהיידים שלהם. אנחנו מאוד בעד 'מרכיב פלסטיני משמעותי' בהסכם ובלבד שלא תהיה פגיעה בביטחון ישראל. אנחנו לא נוכל לקבל את המערכה שהפלסטינים מנהלים להביא לדין את חיילי צהל בפורומים משפטים בעולם. במידה וזה יקרה, ננתק את כל ההסכמים עם הרשות הפלסטינית מיד", אמר בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן.

כזכור, במהלך סוף השבוע היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, התייחס לסיכויים לנורמליזציה בין ישראל וסעודיה, וטען כי שתי המדינות במסלול הנכון, אולם עוד יש דרך ארוכה להגעה להסכמות.

"יש הבנות רחבות על רכיבים רבים בדרך לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה", אמר סאליבן. בנוסף, הוא ציין כי "אין לנו מסגרת ואין לנו סעיפים שמוכנים לחתימה. יש עוד עבודה לעשות". לפי דבריו של סאליבן, המנהיגים של ישראל וסעודיה "הניחו על השולחן רבים מהרכיבים במסלול לנורמליזציה".