ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים הפלסטיניים על אישור ישראל לחמש את הרשות הפלסטינית מירדן, והבהיר כי הפרסומים אינם נכונים. ״אין גבול לפייקניוז", קרא ראש הממשלה, והסביר: "הנה העובדות - מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ, בממשלת בנט-לפיד, בינואר 2022, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו".

הממשלה תיפול? התגובות הקשות לדיווח העברת הנשק לרשות הפלסטינית

עוד הדגיש: "זה מה שנעשה. לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר. אז לפעמים גם הפייק ניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה".

במקביל, חברי מפלגת הציונות הדתית התכנסו לישיבת חירום בסיומה הוחלט כי לעת עתה יש לקבל את ההסבר שנתן ראש הממשלה. עם זאת, סמוטריץ מתעקש על שקיפות ותיאום ולכן בהמשך היום הוא צפוי להיפגש עם נתניהו לפגישה בארבע עיניים.

בסביבת יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, אומרים כי הטענה שהעברת הנשק והרכבים לרשות הפלסטינית אושרה בתקופת הממשלה הקודמת - משוללת בכל יסוד. "זה לא קרה בתקופתנו, אבל אפילו אם היה קורה נשאלת השאלה מי פתח את השער למשלוחים האלה בשבוע שעבר? גם לפיד?", טענו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כזכור, הדיווחים הפלסטיניים הובילו לתגובות חריפות מצד חברי כנסת רבים, ביניהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שכתב: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".

גם מטעם שר הביטחון יואב גלנט נמסרה הכחשה נחרצת: "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת".