שר הבריאות והפנים ח״כ משה ארבל ימריא הלילה (שלישי) לביקור מדיני בארה"ב, במהלכו ינאם ביום רביעי בבוקר (שעון ישראל) בעצרת הכללית של האו"ם. לראשונה מאז הקמתה, מגישה מדינת ישראל יחד עם ממלכת מרוקו הצעה לעצרת הכללית של האו״ם שתעסוק בטיפול ובמניעת מגפות. 

כמו כן במסגרת ביקור הבזק שיארך כיממה ייפגש שר הבריאות ארבל עם מקבילו מזכיר הממשלה (שר הבריאות) של ארה״ב חביאר בסירה בפגישה מדינית זו יחתמו שרי הבריאות של ישראל וארה״ב על מזכר הבנות להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות בשורה של תחומים. בנוסף, ייפגש שר הבריאות ארבל במהלך ביקורו עם שר הבריאות של בריטניה וויל קווינסי.

בתוך כך, שר הכלכלה ניר ברקת נחת אמש בארה"ב לקראת רצף פגישות מקצועיות בבורסה של ניו יורק (NYSE) ועם אנשי עסקים, יזמים וקרנות הון אמריקאים. התכנית הלאומית לצמיחה כלכלית שמוביל שר הכלכלה ברקת, מתמקדת בהשקעה ביתרונות היחסיים של מדינת ישראל ויצירת צבירים (קלאסטרים) עסקיים המתמקדים בתחומים מוגדרים. התכנית, המבוססת על המודל של פרופסור מייקל פורטר מאוניברסיטת הארווארד, תושק בכנס מיוחד בשנה הבאה (2024) בניו יורק בהשתתפות חברות ואנשי  עסקים. בביקור זה יתמקד השר ברקת בפגישות בנושאי סביבה וקיימות, בינה מלאכותית ופיננסים.

ארה"ב היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל ומדובר בשוק החשוב ביותר עבור התעשייה הישראלית כיום. הסחר ההדדי בין המדינות מהווה מעל 35% מהסחר הבינלאומי של ישראל, ומתנהל במסגרת הסכם לאזור סחר חופשי שנחתם בין המדינות ב-1985. בשנת 2022, היקף הסחר בין ישראל לארה"ב עמד על כ-55.5 מיליארד דולר. בהשוואה לשנת 2021, מדובר בעלייה של כ-6% בהיקף הסחר בין שתי המדינות.

על פי מאגר המידע של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, בשנת 2022 נרשמו עסקאות השקעה זרות בהיקף כולל של 29.320 מיליארד דולר (ירידה משמעותית לעומת 2021 שהייתה שנת שיא), אך עדיין מעל נתוני 2020, מתוכם כ-21- מיליארד דולר, המהווים 72% מסך ההשקעות הזרות ב 2022, הם מארה"ב.

ברקת: ״הפוטנציאל האדיר של מדינת ישראל הביא להצלחות עולמיות וימשיך להביא לעוד הרבה. בימים הקרובים אפגוש את בכירי המשקיעים והיזמים בניו-יורק כדי להציג להם את הפוטנציאל העצום של ישראל ולהביא להשקעות בכלכלה שלנו. כמשקיע לשעבר אני משוכנע שהשקעה בישראל היא ההשקעה הטובה ביותר שאפשר לעשות. העתיד של הכלכלה העולמית נמצא בטכנולוגיה ולישראל כאומת הסטארט-אפ יש יתרון עצום ופוטנציאל אדיר״.