חה"כ לשעבר יאיר גולן יחד עם 80 בכירי מערכת הביטחון לשעבר, חתם על מכתב חריף שנמסר השבוע לחברי ועדת החוץ והביטחון של הסנאט האמריקאי ובמסגרתו נטען בין היתר כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו 'מבצע פעולות שמפרקות את צה"ל'. בשיחה עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב־103FM הסביר גולן מדוע עשה זאת ותקף בחריפות את ראש הממשלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בפתח השיחה ביקש סג"ל להתייחס לשפה בה השתמשו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגולן השיב אש: "אתה מכחיש שהוא מושחת? אז כנראה שאין בסיס לשיחה בנינו בהקשר הזה, נתניהו איש מושחת ביותר, אסור שיהיה ראש ממשלה. כשאני מדבר על שחיתותו של נתניהו, זה לאו דווקא בנושא הפלילי. האיש הזה מבחינה ציבורית מתנהל כעבריין, משקר על ימין ועל שמאל. נתניהו רוצה לשנות את מערכת המשפט בגלל שחיתותו".

"אני במקרה הייתי סגן הרמטכ"ל בתקופה של גם אישור הצוללות למצרים וגם המיזם קצר המועד לעלות לתשע צוללות. שני הדברים האלו נעשו במחשכים, העדות האישית היא שלא היה לנו מושג שנתניהו נותן אישור למצרים לקבל צוללות מתקדמות", טען, והוסיף: "העסק הזה מתגלה בביקור של נשיא המדינה דאז אצל הקנצלרית הגרמנית, ויוצר מהומה עד היום. אני מכיר את הנושא הזה מקרוב, עד ביקור הנשיא והגילוי של העניין הזה אנחנו, צמרת צבא ההגנה לישראל, לא מכירה שיש מצב שבו צוללות עומדות להימכר למצרים. הנושא הזה כלל לא עולה לדיון".

אמירותיו של סגן הרמטכ"ל לשעבר הובילו לדין ודברים בנוגע לדיוק הפרטים, וגולן הבהיר: "אני מדבר דברים כהווייתם, אני לא ממציא, אני לא משקר, אני מספר לך את העובדות כפי שאני מכיר אותן. הייתי סגן הרמטכ"ל, אני בקיא. אני אומר לך כאיש מקצוע, אנחנו, כל צמרת צה"ל, היינו בשוק שהדבר הזה ניתן למצרים ללא עדכון. החשד הכבד הוא שנתניהו הרוויח באופן אישי כספים לחשבון הבנק שלו מכיוון שהוא אישר עסקאות שלא היו צריכות להיות מאושרות. בסופו של דבר, לא נתמכים על משהו מ־95'".

"אני טוען שנתניהו איש מושחת מאוד, ולא צריך ללכת דווקא לעסקה כזו או אחרת, אני מדבר איתך על ים של דברים אחרים, על שקרים שהוא הפיץ ללא הרף ביחס לשותפים קואליציוניים שלו, על הסתה, הכפשה של גורמים שונים בחברה הישראלית", תקף.

כמו כן, כאשר נשאל מדוע הפרקליטות מיהרה לסגור את התיק לדעתו, הודה גולן כי "לי נראה שבאותה תקופה שהעסק נידון, נראה לי שמורת ראש הממשלה על ראשם היה כזה שלאו דווקא הביא אותם להחלטה הנכונה. הייתה החלטה להקים וועדת חקירה, אופן התנהלותה נראה לי מעט תמוה".

"לא נחה דעתי עד עצם היום הזה, לא דעתי שלי ואני אומר את זה לא כפוליטיקאי. לא נחה דעתו של שר הביטחון דאז, ולא נחה דעתנו כיוון שלא קיבלנו תשובות אמיתיות. היינו שם, וראינו את תהליכי קבלת ההחלטות, אין לנו תשובות טובות עד היום איך התקבלה ההחלטה ולמה. אין לנו עד היום תשובה", סיכם, והכריז: "עד היום לא קיבלנו תשובה שמניחה את הדעת, אין לזה שום קשר לפוליטיקה".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "יאיר גולן הוא שקרן ומסית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM