גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי בשלב זה לא מכירים את פרטי הסכם הנורמליזציה המתגבש בין ישראל לסעודיה בתיווך ארה"ב, לרבות החלק המדבר על חבילת הצעדים בנושא הפלסטיני. על פי הערכות בקואליציה, אם בהמשך, כאשר פרטי ההסכם יוצגו לשרים ולחברי הכנסת, יתברר כי החבילה הפלסטינים כוללת בתוכה צעדים מרחיקי הלכת (הכוונה - ויתורים טריטוריאליים מכל סוג באשר הוא)  - לא יהיה לנתניהו רוב בקואליציה להעביר את ההסכם. במקרה זה ההסכם יאושר בכנסת בתמיכת מפלגות האופוזיציה ש, על פי הערכות, לא יגידו "לא" לוויתורים למען הפלסטינים.

בתוך כך, לפי הגורמים הישראלים, היעד להודיע על העסקה הוא הרבעון הראשון של שנת 2024 ואולי אף מוקדם יותר, תלוי בדינמיקה של השיחות.

דיווח דרמטי: ישראל תסכים לדרישות הגרעין של סעודיה במסגרת הנורמליזציה
סעודיה החדשה עושה הכול כדי להתאים את עצמה לכללי המשחק | דיווח מיוחד מהמדינה

בכיר בקואליציה אומר ל'מעריב': "אם נתניהו ילך לעסקה שכוללת ויתורים טריטוריאליים כלשהם, אפילו זעירים, הוא ממלכד את האופוזיציה. גם אם במהלך הדיונים על ההסכם לפיד וגנץ יתקפו את היבטי הביטחון של ההסכם, את ההסכמה המסתמנת לאפשר לסעודיה להעשיר אורניום על אדמתה, הם לא יכולים להרשות לעצמם להכשיל צעדים לטובת הפלסטינים, אולי אפילו הסכם הביניים עליו מדובר לאחרונה. מנסור עבאס בטח יתמוך מבחוץ". 

לעומת זאת, אם החלק הפלסטיני שבהסכם יורכב לרוב ממחוות כלכליות, על פי הערכות בקואליציה, נתניהו יצליח לשכנע את שותפיו לתמוך בכל היבטי העסקה ובכך ישיג את הרוב הקואליציוני בעד ההסכם.

אחד הרעיונות שישראל מקדמת בשיחות נוגע לדרישה הסעודית להעשרת אורניום על אדמתה: הדרישה שמעלה חשש משמעותי בדרגים הביטחוניים והמדיניים בישראל.

בתור פתרון אפשרי לסוגייה ישראל (מי שדיבר על הנושא הוא שר החוץ אלי כהן וכן - בכירים ישראלים נוספים) מציעה הסכם הרתעה גרעינית בין ארצות הברית וערב הסעודית, בדומה להסכם שעליו ארה"ב חתמו עם קוריאה הדרומית בחודש אפריל השנה.

על פי ההסכם, ארצות הברית תתאם את תוכניות התגובה הגרעינית שלה עם דרום קוריאה ותתחייב לביקורים תכופים של צי הצוללות נושאות הנשק הגרעיני האמריקני בנמליה של בת בריתה. בתמורה סיאול התחייבה שלא לפתח נשק גרעיני בעצמה.