לאחר העימותים במהלך תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי בכיכר דיזנגוף ובכיכר הבימה בתל אביב, ביקורו ההיסטורי של שר התיירות חיים כץ בערב הסעודית, ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב וההודעה הרשמית על מתן פטור מוויזה לישראלים המבקרים בארה"ב – מפת המנדטים משתנה. עם זאת, במפת הגושים השינוי הוא זניח.

נתניהו וביידן סיכמו: התנאי להסכם עם סעודיה - שימור האפשרות לפתרון שתי המדינות
ארדן על הפטור מוויזה לארה"ב: "משדר מסר חשוב לעולם"

כך עולה מסקר “מעריב” שנערך על ידי “לזר מחקרים” בראשות ד”ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All. על פי הסקר הנוכחי, מפלגת המחנה הממלכתי מאבדת שלושה מנדטים, לעומת השבוע שעבר, ולעומתה הליכוד מתחזקת בשני מנדטים.

לאור זאת, לראשונה מאז 24 במאי (אשר בו התקבל בסקר "מעריב" תיקו של 27 מנדטים בין המחנה הממלכתי לליכוד), מגיעות המפלגות לשוויון במנדטים – 28 לכל אחת.

עם זאת, השינוי המשמעותי הזה מתקזז מול עלייה של יש עתיד ומרצ (במנדט כל אחת) וירידה של עוצמה יהודית לארבעה מנדטים, כך שבסופו של דבר מתחזקת הקואליציה במנדט אחד בלבד בהשוואה לשבוע שעבר – 54 מנדטים לעומת 66 למפלגות האופוזיציה, כולל המפלגות הערביות.

בהתאמה לראשות הממשלה – בין בנימין נתניהו לבני גנץ – גובר נתניהו עם 44%, לעומת 41% לגנץ, כאשר 15% נוספים אינם יודעים.

מהפילוח עולה שכצפוי, כל אחד מהם מקבל רוב מוחלט בקרב מצביעי הגוש שלו. בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, הוביל נתניהו ברוב של 75%, לעומת 13% לגנץ, כאשר 11% השיבו שאינם יודעים. לעומת זאת, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה, הוביל גנץ ברוב של 82%, לעומת 8% לנתניהו ו־10% שאינם יודעים.

בתשובה לשאלה, אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? – התשובות היו:

המחנה הממלכתי – 28 מנדטים (31 בסקר הקודם), הליכוד – 28 (26), יש עתיד – 17 (16), ש"ס – 10 (10), יהדות התורה – 7 (7), ישראל ביתנו – 6 (6), מפלגה דתית לאומית - הציונות הדתית – 5 (5), חד"ש־תע"ל – 5 (5), רע"ם – 5 (5), מרצ – 5 (4), עוצמה יהודית – 4 (5).

בל"ד (1.5% השבוע, לעומת 1.7% בשבוע שעבר) והעבודה (1.1% לעומת 1.8%) - מתחת לאחוז החסימה.

בסקר האינטרנטי, שנערך ב־27־28 בספטמבר, השתתפו 505 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.