השר עמיחי שיקלי הגיש היום (שישי) תביעת לשון הרע על סך 300 אלף שקלים נגד העיתונאי אורי משגב מעיתון הארץ, בגין פרסומיו על שירותו הצבאי של שיקלי במהלך מלחמת לבנון השנייה בהם נטען כי שיקלי בחר שלא לחזור כדי להשתתף בלחימה. לפי הפרסום של משגב, שיקלי קצין בשירות פעיל בזמן מלחמת לבנון השנייה, אך הוא "בחר להישאר על החוף בברזיל" לאחר שהתקשרו אליו מהיחידה לחזור מהחופשה.

מכה לארגוני שמאל: בהרב-מיארה לא תבקש לפסול את עוצמה יהודית
"היועמ"שית בניגוד עניינים": לוין דורש ייצוג פרטי בעתירות נגד ועדת הרוגלות

משגב כתב כי "לא ננקטה נגדו פעולה נחרצת, לא העיפו אותו על טיל ולא לקחו לו את דרגות הקצונה אבל החבר'ה בגולני לא שוכחים". בכתב התביעה נגד משגב, שיקלי טוען כי האמירות הקשות נגדו הן שקר מוחלט. ראשית, בזמן מלחמת לבנון שיקלי סיים תפקיד בשייטת 13 ולאחר מכן יצא לחל"ת לפני לימודים. שנית, אף אחד לא התקשר לשיקלי, אלא שיקלי עצמו ניסה מספר פעמים להצטרף ללחימה - אך סורב פעם אחר פעם מכיוון שלא היה מוגדר כמפקד על צוות מסוים.

"על אף יכולתו הברורה לברר את העובדות לאשורן טרם הפרסום, בחר הנתבע לעצום את עיניו ולחלופין לשקר ביודעין. חמור מכך, הנתבע לא טרח לבקש את תגובת התובע לפני הפרסום המשמיץ, וכדי לוודא שהתובע לא יוכל גם להגיב פומבית לפרסום זה, בחר הנתבע לעשותו בערב שבת, כשהתובע אינו זמין לתגובה בעטיה של השבת", כתב שיקלי.

עמיחי שיקלי מתנצל על התבטאויותיו נגד מערכת המשפט (צילום: לע"מ)

עוד כתב שיקלי כי "הנתבע פרסם שקר גס מתוך מטרה לצייר את התובע כמשתמט משירות צבאי בזמן מלחמה, ועוד לטובת חופשה ובילוי. כן תיאר הנתבע את התובע כ"פניה של ממשלת המשתמטים", וכמי שקידומו נפגע בכך שלא אפשרו לו לחזור ליחידתו כי "לא סלחו לו", וכל זאת – על סמך אפס תימוכין".

שיקלי מוסיף כי לפני הגשת התביעה פנה למשגב בבקשה כי יבהיר שהדברים שכתב אינם נכונים, יתנצל ויפצה אותו - אך משגב השיב לו כי אינו מתכוון לעשות זאת וכי "לנוכח סירובו העיקש של הנתבע לחזור בו משקריו, לא נותר מנוס מאשר להגיש את התובענה".