שופט בית המשפט המחוזי דחה אתמול (ראשון) את בקשת הארגון "ראש יהודי" לבצע פעילויות בעיר בחג הסוכות, אך ביקש מהארגון ומעיריית ת"א לדון בפשרה "ברוח החג".

אחרי סערת כיפור: הסנקציות שהטילה עיריית ת"א על "ראש יהודי"
"הפרות חמורות": שימוע לעמותת "ראש יהודי" שארגנה את התפילה בהפרדה

העירייה אמרה בתגובה להחלטה, כי אין בכוונתה לחזור בה: "דין העתירה להידחות באשר לא נפל כל פגם בהחלטתה. העירייה מוסמכת לנהל את המרחב הציבורי ולהפעיל לגביו שיקול דעת, וככלל אינה מתירה לגורמים פרטיים לקיים אירועים שלא נועדו לכלל הציבור ומדירים חלק מהציבור הרחב, או אם השימוש המבוקש יביא להפרעה בחיים הציבוריים, להפרות סדר, עימותים וחיכוכים שונים".

כאמור, עיריית תל אביב ביטלה את ההיתרים של ראש יהודי לאירועים בסוכות, בהם הקמת סוכה ברחוב זמנהוף והקפות שניות בשמחת תורה. בעתירת ראש יהודי בנושא נימקו בארגון כי לא עברו על החוק, וכינו את החלטת העירייה "נפילה לתעמולה".

האירועים בכיכר דיזנגוף בערב כיפור, צילום: אבשלום ששוני

מארגון "ראש יהודי" נמסר: "לצערנו מאז החלטת בית המשפט בערב החג כי על הצדדים להגיע לפשרה, עמלו בארגון ראש יהודי להגיע לפשרה הגיונית מול עיריית תל אביב אך בסוף הדיונים שקיימו הצדדים, דחתה העירייה כל ניסיון פשרה. הפוליטיקה הקטנה ניצחה את ההיגיון, השכל הישר ורווחת הציבור".

"ארגון ראש יהודי עומד על כך שלא הפר את החוק ובגלל דחיית הפשרה הארגון יוכיח את עמדתו בבית המשפט ודורש מעיריית תל אביב להחזיר את הרשיון שכבר ניתן על ידי העירייה", הוסיפו. "הושטנו יד לפשרה הגיונית ואנחנו עדיין נכונים לפשרה זאת כדי לא לתת פרס לפורעים והמפריעים".