הבית הלבן גינה הלילה (שלישי) את ישראל בעקבות הריסת שתי דירות מגורים שנבנו ללא היתר ונמצאו בבעלות משפחה פלסטינית בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים. 

ארה"ב במסר לישראל: "מתנגדים לכל צעד שעלול לפגוע בסטטוס-קוו במקומות הקדושים בירושלים"

בתדרוך לעיתונאים, אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית מתיו מילר כי "על ישראל והרשות הפלסטינית להימנע מצעדים חד-צדדיים המחריפים את המתיחות וחותרים תחת המאמצים לקדם משא ומתן על פתרון שתי מדינות. זה כולל פרקטיות של הריסות ופינויים כפויים של משפחות מבתים שבהם הן גרו במשך דורות".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במענה לשאלה נוספת, אמר מילר: "הכרנו מזמן בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולנקוט פעולות להבטחת שטחה. אנחנו תומכים בפתרון שתי המדינות,  זו תמשיך להיות המדיניות שלנו, וזו תהיה המדיניות שלנו לגבי כל אחד משני הצדדים של הסכסוך הממושך הזה שרוצה לנקוט עמדה אחרת. אנחנו בהחלט נוקטים בצעדים שישפרו את הכבוד, המצב הכלכלי של העם הפלסטיני, כמו גם פתרון אולטימטיבי של שתי מדינות". 

כזכור, בחודש יוני דובר הבית הלבן לנושא חוץ וביטחון ג'ון קירבי אמר בתדרוך לעיתונאים כי "מזה זמן רב אנחנו מביעים דאגה בפני ישראל לגבי הבנייה ביהודה ושומרון. אנחנו לא רוצים לראות פעולות שיהפכו את פתרון שתי המדינות לקשה יותר להשגה או פעולות שמגבירות את המתיחות".